Västtrafik AB · Publicerad 23 sept

Är du en kommunikativ och engagerad person som gillar att jobba med försäljning och att skapa attraktiva kundupplevelser? Vill du jobba med tjänster för våra kunder som dagligen påverkar ett mycket stort antal personer? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter
Nu söker vi produktägare och förvaltningsledare för bolagets försäljningslösningar. Du kommer att förvalta och utveckla tjänster och funktioner för att göra det enkelt för våra kunder att köpa kort och biljetter, vilket betyder försäljning ombord på fordon, hos ombud och butiker samt en försäljningsapp för att ange några.

Du kommer att tillhöra avdelningen försäljning privatkund. Här kommer du få möjligheten att jobba i en spännande och intensiv bransch där det händer mycket. Du kommer att jobba tillsammans med IT-avdelningen och ha många olika kontaktytor, både internt och externt.

Som produktägare och förvaltningsledare så har du huvudansvaret för kundupplevelsen i våra tjänster. Du jobbar med planering, affärsutveckling, budgetering och uppföljning och både i löpande verksamhet och i projekt. Du ansvarar för att leverera enligt uppsatta mål och tidsramar och att kommunicera med olika intressenter.
I arbetsuppgifterna ingår att administrera och samordna pågående aktiviteter, initiera nya aktiviteter projekt och upphandlingar, projektleda, kvalitetssäkra och godkänna tjänster och funktioner.

I arbetsuppgifterna ingår även:
  • ta fram och driva förvaltningsplan (inklusive budget)
  • ha en dialog med interna och externa intressenter
  • följa upp förvaltningens leveranser och kostnader
  • samordna med andra områdens förvaltningsplaner och utvecklingsprojekt
  • löpande utvärdera förvaltningsverksamhetens effektivitet
  • ta fram underlag och medverka i rapportering till objektsägare
Du arbetar tätt tillsammans med förvaltningsansvarig inom IT, verksamhetsspecialister, projektledare, interna och externa intressenter såsom servicepersonal ombord på fordon och i butiker.

Profil
Vi vill att du har en akademisk utbildning inom marknad/försäljning/affärsutveckling och har erfarenhet av att projektleda, leda förvaltningsarbete och affärsutveckla tjänster och funktioner som påverkar och är kritiska för många kunder. Erfarenhet av att projektleda och samarbeta med it och systemutveckling är också ett krav. Du har stort fokus på kundupplevelsen och försäljning och gillar att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Har du erfarenhet av PM3 och upphandlingsarbete, så är det meriterande. Som person är du mycket ansvarstagande, lösningsorienterad, drivande och social. Du är också noggrann, strukturerad och arbetar målinriktat. Du har förmågan att leda och samarbeta med andra och kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan via jerrie.se senast den 9 oktober. Vid frågor ring gärna Helene Hagman 0708-20 47 04.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga