Mercell Commerce AB · Publicerad 25 maj 2021

Är du vår nästa Senior Customer Success Manager? Mercell Commerce letar nu efter en driven Senior Customer Success Manager med tidigare erfarenhet och bred kompetens inom området att utveckla en säljorganisation/Bid organisation med fokus på offentlig sektor. Din huvuduppgift är att med våra tjänster hjälpa våra kunder att vinna fler affärer med offentlig sektor i Sverige. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Linköping eller Halmstad. Eftersom många möten idag sker digitalt så är inte var du bor så relevant - det viktiga för oss är att hitta rätt kandidat!

Vem är du?
Som person är du serviceinriktad och resultatorienterad, har en passion för att utveckla företag och kunder med ett konsultativt tillvägagångssätt. Du är duktig på att göra djupgående analyser och du älskar försäljning och att hjälpa såväl kunder som interna medarbetare att lyckas. Du har en god kommunikativ förmåga och är intresserad av att bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du är positiv och flexibelt inställd till förändringar och ser det som en möjlighet till utveckling, både som individ och medarbetare.

Om tjänsten
Som Senior Customer Success Manager för våra befintliga OPIC-kunder strävar du efter att bemöta och utveckla våra kunder, dvs leverantörer som säljer till offentlig sektor. Målet är att med våra tjänster hjälpa vår kund att få koll på den offentliga affären, och på bästa sätt organisera och förbereda sig med mål att de ska vinna fler affärer med offentlig sektor. Med ett tydligt affärsfokus och egna erfarenheter kring försäljning och anbudsarbete mot den offentliga sektorn, har du lätt för att etablera och bibehålla en god relation med kunden. Genom din goda kännedom och förståelse kring den offentliga affären och upphandlarens behov och utmaningar tar du fram utvecklingsplaner som hjälper våra köpare och säljare att tillsammans göra bättre affärer.

Du ingår i ett Customer Success team om cirka 10 personer och våra kunder är belägna i Sverige.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen har du en bakgrund som ansvarig för den offentliga affären/Bid Manager eller som upphandlare/upphandlingschef. Du har god kunskap kring LOU och en stor vana att sälja/föra dialog med offentlig sektor som kund. Det är ett plus om du tidigare arbetat med molnlösningar och hur man på bästa sätt kan utveckla kunderna, bygga lojalitet och genom värden utveckla partnerskap som leder till långvariga affärsrelationer. Vidare behärskar du svenska samt engelska i både tal och skrift.

Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Flexibla arbetstider

Sista ansökningsdag
15 juni 2021. Vänta inte med att skicka in din ansökan! Urvalet sker löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varför Mercell?
Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift.

Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men de fungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde.

Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter!

Growth | Curiosity | Courage | Trust

Vi hoppas kunna lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan!

Har du frågor om tjänsten?
Kontakta: Fredrik Kristiansson, fredrik.kristiansson@mercell.com, Sales Manager tfn: +46 704 82 20 67
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Om Mercell
Mercell är en ledande digital plattform för offentlig anbuds- och upphandlingstjänster och har nyligen klivit in på eProcurement-marknaden. Vi har nu 29 200 kunder (2 600 upphandlare/inköpare och 26 600 leverantörer).

Mercells unika marknadsplats förenklar anbuds- och inköpsprocessen och gör det säkert och enkelt för inköpare att hitta relevanta leverantörer för sina anbud och dagliga inköpsbehov.

Mercell hjälper också leverantörer att hitta relevanta affärsmöjligheter samt verktyg för leverantörerna att digitalt ta emot och hantera inköp från offentliga och privata inköpare.

Mercell levererar tjänster till offentliga och privata köpare i 15 europeiska länder och vårt mål är att bli den ledande SaaS-plattformen för e-upphandling och inköp i Europa.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 juni 2021
Ort
Halmstad
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga