Assistansbolaget Försäkring Sverige AB · Publicerad 23 sept 2019

Om jobbet
Vill du ha ett omväxlande yrke där du får driva och utveckla morgondagens e-handel? Brinner du för digital marknadsföring och försäljning? Då är detta rollen för dig.

Som E-commerce Manager på Assistansbolaget arbetar du strukturerat med att driva och utveckla bolagets digitala marknadsföring och försäljning. Du har budget och resultatansvar och äger alla de digitala försäljningskanalerna och du rapporterar till marknadschefen.

Du är en fena på försäljning och marknadsföring via digitala kanaler såsom sociala medier, bloggar, nyhetssajter, sökmotorer och e-post. Samtidigt förstår du vikten av att mäta och analysera aktiviteter på webben för att öka trafiken till bolagets sajt för att sedan konvertera besökaren till kund. För att få bolagets besökare att bli kunder jobbar du aktivt med konverteringsoptimering. Du har även kunskap om kundpsykologi och lär dig identifiera nya målgrupper och anpassar sedan erbjudanden efter dem.

Genom ständig strategisk omvärldsanalys hänger du med i den snabba utvecklingen inom försäljning och köpbeteende för att hela tiden ligga steget före. I din yrkesroll arbetar du även med företagsekonomi, bland annat med att göra lönsamhetsberäkningar, prissättning och att ta fram ekonomiska beslutsunderlag som du presenterar för ledningen.

Din främsta arbetsuppgift är att öka bolagets digitala försäljning vilket du kommer att göra genom trafikdrivning, OnPage optimering av innehåll, produktion av content för annonsering, onsite, sociala medier och nyhetsbrev samt mätning och analys.

Arbetsuppgifter

Driva trafik

Du kommer att arbeta med alla aspekter av trafikdrivning, både organiskt och betalt i flera kanaler. Det innebär att du jobbar med sökmotoroptimering (SEO), betald sökordsannonsering (SEM), retargeting och affiliatemarknadsföring.

Konverteringsoptimering
Stor kraft kommer du att lägga vid konverteringsoptimering vilket i praktiken innebär arbetet med att omvandla bolagets besökare till kunder. Det innebär vidare att analysera, optimera och utvärdera våra besökares beteende onsite, och underlätta deras köpprocess.

Innehållsprodukt
Vidare tror vi att du har är en mästare på att skapa och optimera innehåll för våra besökare – innehåll som både bygger varumärke och konverterar besökare till kunder. Ett engagerande innehåll skapar en starkare shopping- och varumärkesupplevelse, samtidigt som det skapar högre rankning i sökmotorer.

Mätning, Uppföljning & Analys
Du mäter alla aktiviteter och kampanjer och analyserar dess resultat för att kunna presentera de effektivaste och mest lönsamma kanalerna och aktiviteterna.

Din profil
Du har relevant utbildning som ligger nära i tiden och gärna 2-3 års arbetslivserfarenhet. Du är extremt intresserad av digital försäljning, driven och självgående som person. Det är viktigt att du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Som person beskriver du dig troligtvis som ödmjuk, kommunikativ och resultatorienterad.

Kunskaper:
• Mycket god förståelse för användardriven design
• Ad Manager, Google Trends, Ads, Adwords, Adsense, Analytics etc.
• Väldigt god förståelse av SEO/SEM och social medie reklam.

Vem är du?
Som person triggas du av att kontinuerligt testa och utvärdera vad som fungerar för att skapa engagemang och försäljning i digitala kanaler. Du ska ha höga ambitioner och du vill utveckla våra kanaler och skapa innehåll som ger tydliga och mätbara resultat.

Välkommen med din ansökan till arbete@assistansbolaget.nu
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
22 nov 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Marknadsföring

Inga fler liknande jobb tillgängliga