BlueStep Bank · Publicerad Igår 00:00

Nu söker vi handläggare inom kundservice och back office till BlueStep Bank i centrala Helsingborg. Ansök redan idag!

Brinner du för kundmötet och affären? Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang? Då är kanske BlueStep Bank något för dig. Just nu söker vi 4 nya medarbetare inom kundservice och back office till kontoret i Helsingborg. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På BlueStep Bank har vi enormt nöjda kollegor och kunder och arbetsglädjen är i fokus. Du får möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling och en riktigt spännande karriär inom finansbranschen.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som handläggare kundservice och back office kommer du att vara företagets ansikte utåt och framför allt hantera inkommande samtal med fokus på kundservice. Rollen innebär även viss utringande verksamhet. Det kan även handla om arbete i vår gransknings- och utlåningsadministration.

Du kommer framförallt att:
  • Ge kundsupport per telefon till slutkund, bank och mäklare
  • Registrering av inlåningskonton
  • Kundsamtal före utbetalning
  • Posthantering
  • Löpande administration
Rollen kan stegvis eventuellt innehålla uppgifter rörande:
  • Granskning av kredithandlingar
  • Utbetalning av bolån och blancolån
  • Se och driva förbättringsmöjligheter
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsterna är placerade på kontoret i Helsingborg, BlueStep Servicing AB, som ansvarar för tjänsteleverans mot kund avseende inlåning och utlåning. Enheten hanterar olika typer av kundsamtal samt granskning och utbetalning av lån. Där är drygt 20 medarbetare på kontoret.

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna, där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att man inte har en fast anställningsform utan att man jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att man är egen företagare eller att man har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift.

Som nyanställd får du en gedigen utbildning med information och verktyg för att på ett effektivt sätt komma in i din nya roll.

BlueStep Bank erbjuder både heltid samt timanställning.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en övertygande personlighet och en affärsmässig inställning! Du utstrålar energi, gillar kundkontakt via telefon och mail, samt trivs med att arbeta på ett företag där det ständigt händer nya saker. Du är en förespråkar av digital teknik och bidrar gärna i stort och smått för att göra verksamheten effektiv och kundbemötandet bättre.

Som person är du serviceinriktad och kundfokuserad. Det är viktigt för dig att leverera förstklassig kundservice till företagets kunder och det är en klar fördel om du tidigare har jobbat med kundservice/telefonsupport och extra meriterande inom bank- och finans. Avgörande är dock att du brinner för våra kunder och fokuserar på att skapa ett kundvärde.

Därutöver vill vi att du:
  • Är strukturerad och arbetar effektivt som en lagspelare.
  • Brinner för att skapa en arbetsmiljö som får dig själv och dina kollegor att prestera på topp och samtidigt ha det roligt på jobbet.
  • Är lojal, tar ansvar för din prestation och uttrycker positiv attityd till ditt arbete.
  • Är stresstålig och gillar att arbeta i högt tempo.
  • Har lätt att lära och vill utvecklas.
  • Gärna har en eftergymnasial utbildning.
  • Har ett stort intresse för bank- och finans.
  • Pratar och skriver flytande på svenska och har goda kunskaper i engelska. Främmande språk är en fördel.
INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
26 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
4
Underkategori
Kundtjänst
Rekryteringen hanteras av
TNG

Inga fler liknande jobb tillgängliga