The Place AB · Publicerad 11 dec 2019

Tjänsten

HSB Jakobsberg söker nu dig som vill arbeta med utmanande och varierande arbetsuppgifter till Medlem och Kundservice verksamheten. Vi letar efter dig som har tidigare kundservice och administrations erfarenhet och är van att hantera kundkontakter och frågeställningar från kunder. Vi söker dig som känner dig trygg med att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Rollen fokuserar på att ge högklassig service och hantera kunders ärenden med snabb expertis och att genom sina kunskaper bygga upp relationer med kunder kring deras behov och situation. Du kommer att ingå i en grupp på fem personer och tillsammans strävar ni efter att leverera den bästa servicen och hantera interna och externa ärenden och ni ansvarar tillsammans för HSB:s kunder och medlemmar. Detta är en roll som kommer att utvecklas över tid och därför ser vi gärna att du är intresserad av branschen och vill utvecklas i en roll inom service och hyresadministration. På kontoret i Jakobsberg arbetar idag 12 härliga kollegor på avdelningen.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot besökare och vara ansiktet utåt
  • Lösa snabbhanterliga ärenden både personliga och via mail och telefon
  • Stötta servicehandläggare i administrativa uppgifter
  • Hantera post, adressändringar, frankering och postreturer
  • Introducera nyanställda genom att ordna med taggar och gå igenom viktiga instruktioner.
  • Ta hand om kontoret och se till att allt fungerar och är rent och snyggt.
  • Övrig kontorsadministration.
Kvalifikationer
  • Gärna 3 års erfarenhet inom kundservice och administration.
  • God systemvana och vana av att kommunicera i telefon och mail
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Har du erfarenhet från receptionist eller kontorskoordinator rollen ser vi det som mycket meriterande.
Personligt

Vi söker dig med ett effektivt arbetssätt, som trivs i en miljö med högt tempo. Du älskar service och det personliga mötet och brinner för att vara behjälplig och lösa problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig samt ser möjligheterna i förändringar. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är en god lyssnare och kommunikatör och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående och van att vara spindeln i nätet. Det är viktigt att du är professionell och ordningsam och har ett naturligt servicetänk.

Arbetstid/Varaktighet

Detta är en visstidsanställning på 1 år på HSB Jakobsberg. med start i januari 2020, med chans till förlängning. Arbetstider: 37,5 h/v där vinter/sommartid tillämpas.

Företaget

HSB är en medlemsorganisation och Sveriges största bostadskooperation. Sedan starten 1923 har vi byggt och förvaltat bostäder och bidragit till många innovativa lösningar för det moderna boendet. Idag är vi ett 30-tal regionföreningar runt om i landet varav HSB Norra Stor-Stockholm är en av tre i Stockholmsområdet.

HSB Norra Stor-Stockholm är ett självständigt kooperativt företag som verkar i kommunerna Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands Bro och Sigtuna. Vi erbjuder bostadsrättsföreningar helhetslösningar inom förvaltning och förvaltar idag 18 000 lägenheter samt ett bestånd av egna hyresrätter. HSB har ca 25 000 medlemmar varav hälften bosparar i HSB. Idag arbetar ca 110 medarbetare på HSB Norra Stor-Stockholm och vi omsätter omkring 100 mkr.

Sökord: kundservice, reception, administration, administratör, hyresadministratör, HSB
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 jan 2020
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Sekreterare

Inga fler liknande jobb tillgängliga