Poolia Jönköping AB · Publicerad 30 dec

Vill du bli en del av vårt ambitiösa, varma team? Vill du representera ett av bemanningsbranschens mest välkända varumärke? För du vet väl vem du ska ringa till när du hör frågan "Behöver du hjälp...?".
Varje dag hjälper Poolia företag att hitta nya medarbetare inom tjänstemannasektorn som gör skillnad och hjälper människor att hitta sina nya drömtjänster. Din insats som kundansvarig säljare är avgörande för vår fortsatta framgång, dels för att hitta nya spännande företag men också för att utveckla vår affär hos befintliga kunder. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på - att hitta rätt individ på rätt plats, alltid! Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig driver du en stor del av regionens nykundsbearbetning. Självklart vårdar och utvecklar du parallellt befintliga kunder. I det dagliga arbetet har du ett löpande samarbete med leveransorganisationen för att säkerställa högsta kvalitet i offerter och affärer. Du har förstått att hög aktivitetsnivå, förmåga att bygga förtroende och hög kvalitet är nyckeln till framgångsrik B2B-försäljning. Telefonen är ditt främsta verktyg för att skapa personliga mötet med kunden, din professionalitet och personlighet drar hem uppdragen.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • boka och genomföra kundbesök
  • prospektering och nykundsbearbetning
  • skapa och genomföra kundplaner och kundaktiviteter
  • bygga upp kontaktnät med beslutsfattare och nyckelpersoner hos kunderna
  • offertarbete
  • skapa nya affärer hos befintliga kunder
Som stöd i ditt arbete har du ambitiösa och engagerade kollegor både lokalt och nationellt i koncernen.

Vem vi söker

Du håller en hög aktivitet, är engagerad och förtroendeingivande. Du vill tillhöra ett lag men är stark i dina soloprestationer. Du drivs och motiveras av att se resultat och kliver gärna fram som en god representant för Poolia. Vidare är du utåtriktad, övertygande och trivs i en fartfylld och nätverkande roll. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vi ser gärna några års erfarenhet inom B2B- och tjänsteförsäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet från bemanningsbranschen. Telefonen är ditt viktigaste verktyg och du måste vara trygg i att ringa kunder för att boka dina möten. Du behöver också känna dig bekväm och kunna leda det personliga mötet med beställare på ledningsgruppsnivå för att vinna förtroende. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning/akademisk examen.

Om Poolia

Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 25 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
31 jan
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi