Hemfrid · Publicerad 9 okt 2019

Som bemanningschef på Hemfrid får du kliva in i en snabbrörlig miljö i ett starkt och framgångsrikt bolag. I januari 2019 öppnade vi på Hemfrid vårt kontor i Linköping och nu växer vi ytterligare. Är du redo att ta dig ann de möjligheter och utmaningar som finns i ett tillväxtbolag? Då kan du vara rätt person för oss!


Dina arbetsuppgifter


I rollen som bemanningschef söker vi dig som har erfarenhet som ledare och trivs med ett operativt arbete med hög arbetsintensitet. I din roll har du i dagsläget ett personalansvar för ca. 15 hemfridare (städare) som arbetar ute hos våra privatkunder i Linköping och Norrköping med omnejd. Du rapporterar till områdeschef som är kundansvarig och tillsammans med områdeschef arbetar ni mot måltal så som omsättning, TB1, kundavslut och sjukfrånvaro.

En stor del av din tjänst innebär även personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt. Du kommer ta morgonens varierande utmaningar och ersätta vakanser, kommunicera ut nya städuppdrag till dina hemfridare och informera våra kunder kring eventuella förändringar. På lång sikt kommer du planera semestrar, planera in Hemfridare hos nya kunder och se till att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde. Du ansvarar för rekryteringen till ditt team med stöd av Hemfrids centrala rekryteringsenhet, och har fullt chefsansvar från anställning till avslut.

Samarbetet med områdeschef samt regionchef i Linköping är tight och då vi är under tillväxtfas kommer du utöver ovan rollbeskrivning även vara behjälplig vid kundbesök, säljevent och rekryteringsmässor. Tillsammans arbetar hela teamet mot att leverera en kundupplevelse i världsklass.


Vi letar efter dig som


Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad och ihärdig, stresstålig, prestigelös samt strukturerad. Utöver detta ser vi gärna att du har:
  • God erfarenhet från servicebranschen
  • Minst tre års erfarenhet från en ledande befattning
  • Vill jobba på ett företag under tillväxt, där det händer saker hela tiden
  • Trivs med kundkontakt och brinner för att ge kundservice i världsklass
  • Har erfarenhet från försäljning och att arbeta med KPI:er

Vi erbjuder

  • Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
  • Personlig utveckling i service och ledarskap
  • En mångkulturell organisation med stor trovärdighet på marknaden
  • Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
  • Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning

Övrig information


Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 07-16. Vi sitter centralt i Linköping på Gjuterigatan 5 precis bakom centralstation.

Resor till Hemfrids huvudkontor i Stockholm kommer ske under viss introduktion och möten under anställningen.


Ansökan


Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Ansökan skickas in via vårt ansökningsformulär, vi tar inte emot ansökningar via e-post.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.

Välkommen till Hemfrid!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
20 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Chefsbefattningar
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga