Axiell Group AB · Publicerad 29 nov

Axiell Sverige

Axiell Sverige, som ingår i koncernen Axiell Group, en helhetsleverantör av IT-lösningar och tjänster för bibliotek och skolor i Sverige. Vi är mycket stolta över att långt fler än hälften av alla folkbibliotek i Sverige använder vårt marknadsanpassade bibliotekssystem BOOK-IT, samt verktyget för det digitala biblioteket, Axiell Arena. För skolor har vi systemet Welib som är ett modernt, komplett skolbibliotekssystem med pedagogisk funktionalitet. Läs mer om oss här axiell.se.

Ny supportmedarbetare till Axiells huvudkontor i Lund

Axiell söker nu en supportmedarbetare till vårt kontor i Lund. Som del av vår svenska Servicedesk blir din främsta uppgift att övervaka och hantera inkomna ärenden från våra svenska kunder.

Du blir en del av ett team på 8 personer som dagligen strävar efter att förfina och förbättra kundupplevelsen och supporten till alla våra kunder och partners. Du får arbeta med problemlösning av olika slag och växa ordentligt i din tekniska kunskap. Ingen dag är den andra lik och du kommer att mötas av ett omväxlande och roligt jobb. Du står aldrig ensam inför ett problem utan har alltid rutinerade kollegor att luta dig emot. Viktigt är att du gillar att ha kontakt med andra och har en gedigen servicekänsla!

Vår support har hög status internt, vi ser funktionen som en verksamhetskritisk och mycket viktig del i organisationen. Vi har också en positiv syn på kompetensutveckling och arbetar löpande med att förbättra våra interna processer.

Tjänsten är en heltidstjänst.

Om jobbet

Som supportmedarbetare hos Axiell blir dina arbetsuppgifter:
  • Ta emot och hantera inkomna ärenden
  • Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund
  • Kundkommunikation kring supportärenden och annan relevant information
  • Eskalera supportärenden till andra delar av organisationen
  • Samarbeta med teknikavdelningar och utvecklingsavdelningar
  • Skriva relevant dokumentation, interna guider och checklistor
  • Delta i systemtestning
Om dig

Du bör ha ett starkt teknikintresse och du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med komplexa mjukvarusystem sedan tidigare. Du tycker om felsökning och du drivs av att ge kunderna den bästa servicen. Du är en nyfiken problemlösare som gräver djupt för att finna lösningen.

För att lyckas i rollen ser vi även att du är noggrann, arbetar strukturerat och är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Tjänsten innebär mycket kommunikation, det är därför av vikt att du kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du inger förtroende samt är ansvarstagande och professionell i din kundkommunikation.

För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskap och erfarenheter. Vi tror att du har du lätt för att skapa nya relationer och gärna låter din goda energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi arbetar i en dynamisk miljö och strävar ständigt efter att utveckla vår kundleverans, det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.

Vi ser det meriterande om du har:
  • Erfarenhet från biblioteksbranschen, skolvärlden eller från arkiv och museer
  • Erfarenhet av mjukvarusupport
  • Kunskaper i fler språk utöver svenska och engelska
  • Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer
  • Erfarenhet från arbete i internationella miljöer
Vi erbjuder
  • En spännande och dynamisk arbetsplats
  • Fantastiska kunder
  • Innovativa egenutvecklade system
  • Engagerade och duktiga kollegor
  • En internationell miljö med medarbetare världen över
  • En positiv och informell kultur
  • Goda möjligheter för personlig utveckling
Tjänsten är på heltid och placerad på huvudkontoret i Lund.

Ansökan

Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan omgående.

Du är välkommen att kontakta Supportchef Niels Egede Hansen på niels.hansen@axiell.com om du har ytterligare frågor.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
28 jan
Ort
Lund
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga