Repligen · Publicerad 29 sept

Repligen gruppen växer!
Vi vill att du är med, centraliserar och stärker IT support & driften för våra europeiska siter i Sverige, Nederländerna och Tyskland. Du kommer att vara baserad i Lund, men kommer någon gång ibland besöka våra siter i Europa.

Om tjänsten

Är du en problemlösare med en ”can-do” attityd som brinner för att hjälpa andra och att lösa utmaningar inom IT området? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi letar efter en person som vill bli en del av vårt team i Lund. Du kommer att supportera organisationen i Sverige, Nederländerna och Tyskland. Du har erfarenhet inom IT, och är intresserad av att jobba med det mesta som är en del av IT infrastrukturen; mjukvara, hårdvara, databaser och nätverk. Denna rollen är en del av det globala infrastrukturteamet, och i denna är du ansvarig för den dagliga driften, samtidigt som du bidrar till kontinuerliga förbättringar.

I rollen arbetar du från start till mål. De ärenden ni tar emot i Service Desk, löser du antingen själv eller tillsammans med din kollega. Utifrån behov, intresse och kunskaper kan även andra arbetsområden bli aktuella som tex delaktighet i projekt kring IT och framtida supportlösningar.

Vi söker dig med följande kvalifikationer:
  • Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT, kanske från högskola/universitet eller en YH utbildning.
  • Några års erfarenhet från arbete som IT support eller i Service Desk.
  • Erfarenhet av AD, GPO och Windows administration
  • Förståelse av Windows, vmWare, O365, SharePoint.
  • Grundläggande förståelse av DELL switchar, SAN, servrar och klienter är meriterande.
  • Erfarenhet av Win 10 utrullning, O365/Azure migration, DRP är en fördel.
  • Erfarenhet av att jobba med regulatoriska krav, tex SOX, ISO, GDPR och GMP är meriterande.
  • Erfarenhet av att jobba i en global organisation.
  • Mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift.
  • Obehindrad svenska och mycket god engelska. Tyska är meriterande.
Som person är du...

Självgående. Att driva saker faller sig naturligt för dig. Du är noggrann och detaljorienterad och hittar sätt att kvalitetssäkra ditt arbete. Självklart är du mycket serviceorienterad och fungerar lika bra i grupp som självständigt. Vi jobbar med ständiga förbättringar vi ser gärna att du är proaktiv. Du är nyfiken, initiativtagande och trivs i en flexibel vardag.

Vi erbjuder...

På Repligen tror vi att din egen personliga utveckling är nyckeln till framgång. Hos oss får du växa och utvecklas då vi ger dig möjlighet att ta ansvar i projekt. Vi har högt i tak och en god teamkänsla. Tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö som hjälper dig att ta nästa steg.

Ansökan

Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, men senast den 23 oktober 2017. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor relaterat rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Isberg på epost johanna.isberg@roirekrytering.se
Välkommen in med din ansökan!

Repligen Sweden AB is a subsidiary of Repligen Corporation (US) providing products and strategic manufacturing services to the Biopharmaceutical industry. We are situated in St:Lars parken, Lund, Sweden where we have modern laboratories and production facilities. Our quality system is based on cGMP/ISO9001 and all customers work within the pharmaceutical and biotech industry. www.repligen.com
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
27 nov
Ort
Lund
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga