5.11 · Publicerad 4 maj 2021

Om 5.11

“We are innovators who make purpose-built technical apparel and gear for life´s most demanding missions.”

5.11 offer a creative and data-driven environment where your efforts will play an important role. Becoming part of 5.11 means becoming part of a company in constant change. 5.11 Tactical is one of the fastest growing and most well-known brands of tactical apparel, gear and functional products in the world. They work closely with first responders, tactical operators, industrial and fitness professionals around the globe to create unique and highly functional products.

The office in Malmö is responsible for sales and distribution, serving B2B and B2C-customers in Europe, Middle East and Africa.

Om tjänsten

Vill du ha ett jobb där du uppmuntras ta ansvar, vara innovativ och ge bästa möjliga service till kunden? Till 5.11 kundtjänst söker vi en positiv och lösningsorienterad person med brinnande intresse för service. Följ med på 5.11 resa att bygga upp en ledande serviceavdelning som ständigt utvecklas. Nu expanderar de och söker därför en ny medarbetare till sitt kontor i Malmö.

I rollen som kundtjänstmedarbetare på 5.11 kommunicerar du med återförsäljare och slutkunder i Europa, Mellanöstern och Afrika som berör orders, leveranser, tillgänglighet, produkter, returer mm. Både intern och extern kommunikation förs huvudsakligen på engelska, du bör därför känna dig bekväm med att kommunicera så både i tal och skrift. Du ansvarar för att vår servicenivå är i världsklass och fångar varje möjlighet att ge våra kunder en exceptionell kundupplevelse. Mer specifikt kommer du arbeta med:
  • Hantera frågor och ärenden från kunder, bistå med diverse leveransinformation samt lösa eventuella kundönskemål och problemställning.
  • Hantera och administrera beställningar och kundreklamationer.
  • Samarbeta med övriga avdelningar för att tillsammans ge den bästa servicen till våra återförsäljare och slutkunder.
  • Skapa dokument till våra exporter utanför EU.
  • Arbeta kontinuerligt med förbättringsmöjligheter
  • Arbeta tillsammans med marknadsavdelningen i anslutning till olika kampanjer.
  • Hantera övriga administrativa uppgifter.
Om dig

För att vara framgångsrik i rollen som kundtjänstmedarbetare hos 5.11 krävs:
  • Gymnasial utbildning
  • Minst 2 års relevant erfarenhet av kundtjänst, logistik eller liknande roller
  • Duktig på att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Övriga språkkunskaper är meriterande
  • Erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft Dynamics är meriterande
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med export, tulldokument och deklarering är meriterande
  • Det är fördelaktigt om du har ett genuint intresse av en aktiv livsstil och förståelse för funktionella kläder och utrustning
Som person har du ett stort intresse av att arbeta inom service och tycker det är kul att lösa problem. Du har en positiv inställning, tar ett stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samt trivs med att arbeta i ett internationellt team. Dessutom har du ett stort fokus på att leverera högkvalitativ service gentemot kund där din kommunikativa förmåga har stor betydelse.

Eftersom du i den här tjänsten främst kommer kommunicera på engelska krävs det att du skickar in dina ansökningshandlingar på engelska för att vi ska kunna behandla din ansökan.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid, kontorstider

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
6 juni 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst

Inga fler liknande jobb tillgängliga