Atea · Publicerad 14 feb

Ateas Servicedesk växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker på Atea arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, det sker ett löpande urval!

Om jobbet

Som medarbetare i Ateas Servicedesk kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag.
Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt!

Vad krävs för rollen?

Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365.

För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line support måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget.

Förmåner

Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både Atea och Poolia. Vid din sida från Poolia har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Jag vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och på Atea som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi vet att framgångsrika företag byggs av ambitiösa människor. Människors drivkrafter, ambitioner och sammanhanget de hamnar i avgör vad de kan åstadkomma. Poolia hjälper varje år tusentals människor att göra karriär genom våra rekryterings- och uthyrningsuppdrag, både till privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi lägger dagligen upp både nya jobb och tips till dig som arbetssökande - gå in på poolia.se och sök jobb inom Administration, Ekonomi, HR och Lön, Sälj och Marknad, Life Science, IT, Engineering, Offentlig marknad och Executive Search.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
23 feb
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Rekryteringen hanteras av
Poolia