Konfidentiell · Publicerad 10 sept 2019

EMPLOID söker för kunds räkning en serviceminded, tålmodig och pedagogisk person med ett stort intresse för IT till ett företag i Malmö.

Arbetsuppgifter

Som 1st line support är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du kommer många gånger vara användarnas första kontakt med IT och kommer främst arbeta med telefonen som redskap.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
  • Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor
  • Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
  • Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
  • Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Kompetenskrav

För att vara framgångsrik i rollen som 1st line support är ditt intresse för IT avgörande. Du uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska, både verbalt och i skrift. Om du har läst en IT- eller teknikinriktad utbildning, har erfarenhet av att arbeta inom 1st line support/helpdesk, kundtjänst eller andra serviceinriktade roller ser vi det som meriterande. Har du kännedom i någon av följande punkter ser vi det som ett stort plus:
  • MS Office
  • Outlook & Exchange
  • Active Directory
  • Citrix
  • Skrivare och skrivarhantering
  • ITIL
Personliga egenskaper

Utöver ditt stora intresse för IT lägger vi stor vikt vid dig som person och förväntar oss att du är social och serviceinriktad. Vi söker dig som ser problemlösning som motiverande och har en positiv inställning till ditt arbete. Du blir sporrad när du har mycket på ditt bord och har förmågan att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du kan leverera förstklassig service i alla lägen och att du har en god förståelse för att alla människor är olika, vilket ställer krav på att du är både tålmodig och pedagogisk.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: 1st line support, helpdesk, IT-support, Kundtjänst, Active Directory, ITIL, Citrix, Microsoft Exchange,
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Har du ett brinnande intresse för IT och vill vidareutveckla dina tekniska kunskaper samtidigt som du får möjligheten att kombinera detta med din förmåga att leverera exceptionell service? EMPLOID söker nu medarbetare inom 1st line support till ett IT-företag i Malmö. Företaget verkar på global nivå inom produktutveckling och har som mål att utveckla företag och samhälle med hjälp av IT.

Uppdraget inleds i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av EMPLOID och arbetar som konsult ute hos vår kund med goda chanser till att bli överrekryterad.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
11 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst

Inga fler liknande jobb tillgängliga