Poolia · Publicerad 6 juli

Är du duktig på att läsa mellan raderna och ställa riktade följdfrågor? En plats har öppnat sig på en av Malmös största Service Center där hjälpsamhet, glädje och teamwork speglas i en tempofylld och föränderlig vardag. Om du är kommunikativ, lösningsorienterad och driven har du rätt egenskaper för att passa till tjänsten. Har du även ett grundintresse för IT och mobila enheter är detta ett stort plus. Arbetet är varierat och består av både administrering och teknisk support, hanterat i bra dialoger med våra företagskunder

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på vårt Service Center kommer du att hantera ärenden från våra kunder både via samtal och e-post. Vi har generellt sett ett växlande tempo då vår vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt!

Utbildning/ erfarenhet

Vi letar efter Dig som brinner för både IT och Service. Vi ser gärna att du har en IT-utbildning i grunden (gärna YH-utbildning) med inriktning mot IT-support/nätverk. Har du tidigare erfarenhet av 1st Line-support är detta mycket meriterande. Vi ser gärna att du har kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter.

Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Som servicedeskmedarbetare är det viktigt att du kontinuerligt dokumenterar ditt arbete för ännu service och uppföljning gentemot användaren. I övrigt är det ett krav att du talar och skriver så väl Svenska och Engelska flytande.

Konsultförmåner

Du kommer att vara anställd av Poolia men arbeta hos ett av Malmös största IT-bolag i deras stora Servicedesk med trevliga och drivna kollegor. Som konsult får du ta certifikat och vara med på aktiviteter hos både företaget och Poolia. Vid din sida har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en deal av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång!

Jag vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia och på det företaget som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi vet att framgångsrika företag byggs av ambitiösa människor. Människors drivkrafter, ambitioner och sammanhanget de hamnar i avgör vad de kan åstadkomma. Poolia hjälper varje år tusentals människor att göra karriär genom våra rekryterings- och uthyrningsuppdrag, både till privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi lägger dagligen upp både nya jobb och tips till dig som arbetssökande - gå in på poolia.se och sök jobb inom Administration, Ekonomi, HR och Lön, Sälj och Marknad, Life Science, IT, Engineering, Offentlig marknad och Executive Search.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
6 aug
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Rekryteringen hanteras av
Poolia

Inga fler liknande jobb tillgängliga