SJR · Publicerad 26 mars 2021

SJR letar efter dig som kan börja omgående (gärna under April månad) och har erfarenhet av arbete som redovisningsekonom med självständiga bokslut. Du kommer ansvara för det svenska bolagets redovisning och rapporterar till kollegor i London. Din arbetsplats är på studion i centrala Malmö och trivs du i en familjär företagskultur med transparens har du hittat rätt! Tjänsten är på lång sikt och börjar troligtivs som ett konsultuppdrag där målsättningen är en anställning hos företaget.

Arbetsuppgifter

Eftersom du är ensamt ansvarig för de ekonomirelaterade arbetsuppgifterna i Sverige känner du dig trygg och bekväm i löpande bokföring, månadsbokslut, rapportering av skatt- och moms. Du har även erfarenhet av budget- och prognosprocessen samt intercompany avstämningar. Tillsammans med operationsteamet supporterar du kollegor i frågor som rör ditt område. I denna tjänst får du möjlighet till varierat arbete inom ekonomi och dessutom verka i en bransch som kan digitalisering samt har ett flertal välkända internationella varumärken i sin kundkatalog. All kommunikation sker på engelska så en förutsättning är att du kan prata och skriva obehindrat.

Din bakgrund
  • En fördel är om du arbetat på mindre bolag som ekonomiansvarig/ekonom, med vana av att driva ditt eget arbete
  • Redovisningskunnig
  • Internationell erfarenhet är stark meriterande
  • Eftergymnasial utbildning från YH eller högskola/universitet
  • God kunskap inom Excel
  • God kunskap inom affärssystem, nyfiken och villig att lära
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs. För att trivas i rollen är du prestigelös och van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Redovisningsekonom
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
17 apr 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga