insikta AB · Publicerad 17 nov 2021

Vill du jobba i ett internationellt tillväxtföretag med hållbarhetstänk och spjutspetsteknologi?

Jungheinrich har tagit stora marknadsandelar i Sverige och Danmark tack vare sin ambitiösa försäljningsavdelning, höga servicenivå och fokus på att erbjuda kunden framtidens logistiklösningar. Håkan som är säljare idag går vidare till en specialistroll inom automation och därför söker vi nu en Regional Key Account Manager

Rollen
Som Regional Key Account Manager Logistic Systems på Jungheinrich får du ett övergripande kund-, och budgetansvar och arbetar genom de sex distriktsäljarna med att erbjuda och ta fram logistiklösningar. Fokus är smalgångstruckar, plocktruckar, ställage, lagerautomater samt övriga tjänster som finns i Logistic Systems produktportfölj i Sverige. Dina kunder är ledningen på lagerhållande och/producerande verksamheter i Sverige och du arbetar i team med din kollega Richard som har samma roll.

Du skapar ett nära samarbete med de sex distriktsäljarna och genomför sambesök med fokus på södra och västra Sverige. Leads som kommer från distriktsäljarna och marknad ansvarar du för att följa upp. Till din hjälp finns bred intern stöttning för att du ska lyckas i rollen. Du har ett gemensamt budgetansvar med hela teamet på Logistic Systems och ni arbetar mot gemensamma mål. Hälften av din tid sker tillsammans med våra kunder för att förstå deras behov och föreslå helhetslösningar, resterande tid går till offertförberedelse och samarbete internt, - vi arbetar i AutoCad och SAP där vi levandegör förslagen till kund. Vi beräknar cirka 2 resdagar per vecka. Du rapporterar till Director Logistics Systems,Henrik Svensson, och utgår från huvudkontoret i Malmö eller filialkontoret i Göteborg.

I arbetsuppgifterna ingår:
  • Proaktivt bearbeta potentiella kunder i samarbete med distriktssäljarna via fysiska och digitala möten
  • Hantera inkommande förfrågningar och leads
  • Genomföra behovsanalys och erbjuda bästa möjliga logistiklösning för kunden
  • Samverka internt med övriga säljavdelningen, administrativ backup och servicechefer.
  • Medverka på mässor, event och säljaktiviteter
Vi erbjuder
Som en av oss kommer du att arbeta med kunniga kollegor där laget går före jaget, vi ställer upp för varandra och hjälps åt att få nöjda kunder. Du kommer att utvecklas både professionellt och personligen i en internationell, snabbväxande bransch och dynamisk miljö och i takt med att företaget och marknaden utvecklas. Det finns en fast lön, bonus och bilförmån kopplat till denna tjänst. Vi erbjuder dig en grundlig introduktion till företaget, våra produkter och tjänster. Här är vi: https://www.jungheinrich.se/om...

Vem är du?
Du trivs med ett rörligt arbete med stort eget ansvar och vill gärna tillhöra ett team där man brinner för lager, flöden, tekniska logistiklösningar och arbetar mot målen tillsammans. Du har lätt för att skapa kontakter och få förtroende och gillar kombinationen teknik och försäljning. Vi tror att du har minst några års erfarenhet av framgångsrik, teknisk försäljning eller projektledning, gärna med eget budgetansvar. Du har också en relevant akademisk utbildning och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska och svenska.

Ansök
Ansök gärna snarast via länken, dock senast den 11 december 2021. Vi behandlar självklart dina underlag konfidentiellt. Om du har frågor ber vi dig att ringa eller maila vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson, charlotte@insikta.se, 070-6021911

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare, varav 80 i Malmö och 10 i Göteborg samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Rekrytering. Second opinion. Ledarcoaching.

Insikta är experter inom rekrytering, second opinion och ledarcoaching. Vår styrka är att agera lyhört, målinriktat och professionellt med långsiktiga resultat.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
11 dec 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga