Till vår avdelning för Utvecklings- och Leverantörskvalitet söker vi nu en Supplier Quality Manager. Du kommer vara en viktig del i det förändringsarbete som sker tillsammans med våra leverantörer för att kvalitetssäkra komplexa system och funktioner. Hos oss sker utveckling av morgondagens materialhanteringslösningar med ett tydligt fokus på innovation. Klassisk mekanik samspelar imorgon med komplexa systemlösningar och mjukvaruintensiva applikationer. Är du intresserad av ett jobb där du får arbeta med ny teknik i en kreativ miljö och ha en stor påverkan på våra produkters framtida utveckling? Då kan detta vara rätt för dig.
Din utmaning Som Supplier Quality Manager är din huvuduppgift att löpande arbeta med att förbättra kvalitén hos leverantörer till Toyota Material Handling Europe. Arbetsuppgifterna innebär att:
Leda och driva förbättringsarbete genom att utbilda och introducera leverantörerna i TPS - Toyota Production System. Arbetet sker till stor del på plats hos våra leverantörer
Tillsammans med inköpsavdelningen kvalificera nya leverantörer och följa upp befintligas prestationer
Tillsammans med utvecklingsavdelningen och leverantören kvalitetssäkra framtagningen av nya komponenter/system i våra utvecklingsprojekt
Förebygga och avhjälpa kvalitetsbrister hos leverantörerna genom att självständigt utföra processrevisioner, leverantörsbedömningar och uppföljningar
Vårt erbjudande Vår företagskultur är baserad på en sund värdegrund som gör det möjligt för våra medarbetare att växa och utvecklas. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en dynamisk och internationell miljö som innefattar kontinuerligt resande inom såväl Europa som övriga världen. I denna position får du en gedigen insikt i kvalitetsarbetet inom Toyota.
Din profil Som person är du energirik, analytisk och systematisk samt har viljan att driva och utveckla nya arbetssätt hos våra leverantörer. I ditt dagliga arbete kommer du möta personer på alla nivåer hos våra leverantörer vilket ställer höga krav på din kommunikationsförmåga samt förmågan att skapa förtroende och en positiv atmosfär.
Vi söker dig som:
Är civilingenjör eller har annan akademisk bakgrund
Har relevant erfarenhet inom ett eller flera av områdena mjukvara, elektronik eller mekatronik
Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
I denna roll finns också möjligheten att leda och koordinera hållbarhetsaktiviteter relaterat till vår leverantörsbas och leveranskedja. Därför ser vi det som positivt om du har erfarenhet av att initiera och driva förbättringsprojekt kopplat hållbarhet.
Din ansökan Vi arbetar med löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast 5/3.
För ytterligare information om tjänsten, kontakta gärna: Fredrik Kornebäck, Manager Supplier Quality, tfn 0142-886 91 Sofia Gustavsson, HR Business Partner, tfn 0142-863 33