Vega HR AB · Publicerad 2 dec 2019

Är du en framgångsrik säljare som vill jobba på ett internationellt företag i tillväxt?
Vill du ta ansvar för och utveckla stora nordiska kunder och arbeta i ett företag där eget driv och viljan att utvecklas uppmuntras? Vill du komma till en arbetsplats där härliga kollegor, laganda och högt tempo är viktiga trivselfaktorer i vardagen?
Välkommen till GPBM Nordic och till tjänsten som Key Account Manager inom GPBM Nordics Safety-division.

Key Account Manager – Housegard brandskyddsprodukter och hemsäkerhet
Vi söker nu en erfaren och driven KAM till GPBM Nordics nordiska säljteam inom Safety-divisionen. Du kommer ha ett betydande ansvar för några av företagets viktigaste kunder inom produktområdet brandskydd och hemsäkerhet med fokus på den svenska och norska marknaden. Tillsammans med dina kollegor, bygger du relationer med både nya och befintliga kunder inom retail-handeln mot proffsegmentet och konsument.
Rollen utgår från företagets huvudkontor i Mölndal.

Huvudsakliga ansvarsområden:
Du kommer ta över och få förtroendet att förvalta och utveckla ett antal befintliga större kundkonton från en uppskattad kollega som går i pension våren 2020. Tillsammans med honom och övriga i säljteamet får du en gedigen introduktion och möjlighet att lära känna din befintliga kundbas på ett bra sätt samtidigt som du får inblick i potentialen i den totala kundplattformen. Du arbetar tillsammans med ett 20-tal kollegor i ett nordiskt team som backas upp av GPBM Nordic:s gemensamma resurser inom marknad, kundservice, supply chain mm. Du rapporterar till försäljningschefen.

Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
  • Utveckla försäljningen i B2B retail-kanalen (både online och offline) inom produktområdet brandskyddsprodukter och hemsäkerhet hos såväl befintliga kunder som prospektering och skapandet av nya långsiktiga kundrelationer, i huvudsak på svenska och norska marknaden.
  • Löpande implementera nya produkter/produktkoncept hos dina kunder samt lyssna in deras önskemål och behov för att ytterligare öka vår gemensamma affär.
  • Ta fram och realisera kundanpassade marknads- och kundplaner tillsammans med kund.
  • Säkerställa, genom information och utbildning, att kunderna har nödvändig kunskap kring vår produktportfölj och våra koncept för att på så vis sörja för bästa möjliga vidareförsäljning till slutkund.
  • Skapa lönsamma affärer med eget ansvar för budget, genomförande och uppföljning.
  • Vara en kraft i det kommersiella teamet kring ständig utveckling och förbättringsarbete inom 4P.
  • Representera bolaget och våra varumärken på olika kundevenemang, mässor, mm.
Vem är du?
  • Du har genuint intresse för försäljning och drivs av att utveckla den gemensamma affären med både befintliga och nya kunder.
  • Du är en godkommunikatör och kanläsa av olika personligheter och anpassa ditt agerande och budskap efter det. Därför är du också prestigelös och har lätt för att samarbeta i team.
  • Du är självgående och har stor drivkraft i nå uppsatta mål och gå i mål med framgång.
  • Dina proaktiva och analyserande sidor gör att du är duktigt på att se helheter, möjligheter och lösningar långt före dina kunder och har förmågan att få dem att se detsamma.
  • Du är engagerad och strukturerad och planerar din tid väl under devisen frihet under ansvar.
  • Du förstår och värderar vikten av det fysiska mötet varför resande är en självklar ingrediens i ditt jobb.
Dina kvalifikationer:
  • Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av avancerad produktförsäljning på KAM-nivå med breda kunskaper och idéer kring vilka faktorer som bidrar till framgångsrik försäljning. Gärna inom samma eller närliggande branscher, kanaler och/eller marknader, dock inget krav.
  • Du har god förhandlingsvana och drivs av och trivs med att jobba mot högt uppsatta mål och kan uppvisa tidigare goda resultat och referenser som styrker det.
  • Du har en relevant högskoleutbildning inom försäljning, marknadsföring och/eller ekonomi alternativt har du införskaffat dig motsvarande kunskaper och erfarenheter genom tidigare arbeten.
  • Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskap i ytterligare nordiskt språk är en fördel, men inget krav.
  • Du behärskar i MS Office-paketet väl, framförallt Excel.
  • Körkort är ett krav.
Vad kan GPBM Nordic AB erbjuda dig?
Rätt person har stora möjligheter att utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande bransch. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef. Du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.

Om GPBM Nordic AB
Med över 30 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP PowerBank, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 500 miljoner kr och har ca 115 st medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se

Snabbfakta:
Företag: GPBM Nordic AB (Safety-divisionen)
Tjänst: Key Account Manager
Tillträde: Efter överenskommelse – i början av 2020
Placeringsort: Kontor i Mölndal
Publiceringsdatum: 2019-11-25
Sista ansökningsdag:
2019-12-13

Ansök redan idag – Kort ansökningstid och vi arbetar med löpande urval:
Ansökan sker endast genom www.vegahr.se. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Professionella, jordnära, trevliga och duktiga på att hitta rätt, snabbt
Har dessa egenskaper stor betydelse för dig när du väljer rekryteringspartner?
Vi på Vega HR AB hjälper framgångsrikt våra kunder inom privat näringsliv och offentlig verksamhet med att rekrytera eller hyra ut rätt chef, specialist och medarbetare.

Besök vår hemsida www.vegahr.se för mer information om oss och vårt erbjudande. Du kan också kontakta Anette Norling på 0706-286660 eller via mail: anette.norling@vegahr.se

Välkommen!
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga