Flokk · Publicerad 6 feb

Flokk expanderar och i takt med tillväxten behöver vi möta ökad förfrågan och nya marknader med förstärkt kompetens. Vi bygger nu en helt ny organisation inom logistik på Flokk och söker därför en logistikadministratör med tull- och exportprofil till vårt nya Outbound-kontor.

Vi tror att du som söker har jobbat nära en produktionsverksamhet och har en god erfarenhet av transportlogistik. Du har ett helhetstänk, har lätt för att se flöden i verksamheten. Du är van vid att arbeta administrativt på ett systematiskt sätt. Du lägger mycket stor vikt vid god service till interna såväl som externa kunder och trivs i en samordnande roll. Du vill arbeta i ett globalt företag med möjlighet till att påverka och ta eget ansvar.

Beskrivning av arbetsuppgifter
Hos Flokk kommer du att arbeta i tät dialog med dina kollegor lokalt såväl som över hela världen.
Du kommer att vara den som bryter ny mark inom avdelningen och bör därför gilla och ha förmåga att självständigt utveckla arbetsuppgifterna och ansvarsområdet till en ny nivå. Det innebär att gå i bräschen för nya arbetssätt, att implementera och systematisera dessa. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, logistik eller motsvarande. I rollen som logistikadministratör kommer du att:
  • Planera och boka utgående transporter
  • Planera, koordinera och boka returmaterial till leverantörer
  • Ta fram nödvändig exportdokumentation
  • Hålla dig uppdaterad med nya regler och förordningar gällande tull- och export
  • Ansvara för avvikelsehantering och problemlösning relaterat till utgående sändningar
  • Hantera transportreklamationer
  • Ansvara för mottag och kontakt med chaufförer
  • Ansvara för övrig administration relaterat till order och leverans
  • Hantera och kontera transportfakturor
  • Göra leveransuppföljning och hantera statistikunderlag
  • Besvara transport- och exportrelaterade frågor från organisationen
  • Ta en aktiv del i företagets förbättringsarbete
  • Löpande uppdatera och dokumentera arbetssätt och rutiner
  • KPI-uppföljning
Systemkunskap och systemvana:
  • Edicom
  • Movex - M3
  • Stor vana vid Office-paketet, specifikt Excel
Dokumenterad erfarenhet av:
  • Vanligen förekommande tull- och export-uppgifter
  • Dokumentering och systematisering av arbetssätt, manualer och rutiner
För att lyckas i rollen krävs vidare:
  • Du trivs i nära samarbete med dina kollegor samtidigt som du har en förmåga att jobba självständigt
  • Som person är du flexibel och stresstålig, vilket för oss innebär att du kan hantera situationer när allt inte går som på räls
  • Du är ödmjuk i ditt bemötande, med ett lättsam och positivt personlighet
  • Du har en hög servicekänsla mot interna såväl som externa kunder
  • Du är strukturerad, noggrann och jobbar hela tiden proaktivt i din vardag.
  • I ditt arbete har du ett stort engagemang och har en vilja att utveckla verksamheten
  • Du är pålitlig, punktlig och visar hög närvaro
  • Då arbetet innebär mycket externa såväl som interna kontakter bör du ha mycket god kommunikationsförmåga och behärska svenska samt engelska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktperson:
Gabriella Eriksson
Warehouse Manager
gabriella.eriksson@flokk.com
+46 (0) 76 724 70 95
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
3 mars
Ort
Nässjö
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik

Inga fler liknande jobb tillgängliga