SCANIA CV AB · Publicerad 26 nov 2021

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Trivs du när du hjälper teamet att lyckas genom din förmåga att strukturera och supporta med både stort som smått? Då kanske rollen som sekreterare på MP produktintroduktioner Chassi & Hytt är ditt nästa steg.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bli en del av MP ledningsgrupp där du agerar som koordinerande och administrativt stöd till platschef Pernilla Ljungdell. Inom rollen kommer Du att ha varierande arbetsuppgifter där den största delen utgår ifrån den agenda som du och platschefen planerar och lägger upp för veckan/månaden/året. Vid sidan av detta kommer Du vara del av och vid specifika tillfällen även driva och ansvara för olika projekt på MP som t ex event för medarbetarna.

Specifika arbetsuppgifter
  • Kalenderhantering för platschef, ansvara och koordinera för årliga möten med kallelser, dagordning och protokoll, lokalbokning av ledningsgruppens gemensamma möten (som t ex planera och förbereda olika möten, aktiviteter och presentationer)
  • Planera, administrera och koordinera intern kommunikation och information (Intern hemsida Reflex och Scania World App)
  • Administration och uppdatering av MP ledningssystem och MP policys
  • Attesthantering och upplägg i P2P
  • Mobilbeställningar samt en del IT beställningar
  • Fakturahantering
  • Arbetsmiljödelegeringar inom MP
  • Resebokningar
  • Intro för nyanställda med iordningställande av arbetsplats, dator, telefon m m
  • Rapportering och visualisering av vissa produktionssiffror
  • I rollen kommer det finna utrymme och även en möjlighet att utveckla nya ansvarsområden baserat på din tidigare kunskap och erfarenheter
Din profil
Den här befattningen ställer höga krav på administrativ kompetens och samtidigt en genuin känsla för service och support. Vi ser därför att Du har god samarbets- och initiativförmåga samt besitter en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är ordningsam, samarbetsvillig , flexibel, prestigelös och har en hög integritet. Du har lätt för att kommunicera och trivs med att verka inom ett stort kontaktnätverk. För att trivas i rollen behöver Du kunna arbeta självständigt, vara driven, strukturerad, arbeta proaktivt och kunna prioritera. Då vi har många olika IT plattformar behöver Du ha en god datorvana och förmåga att arbeta obehindrat i MS Office. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat.

En bakgrundskontroll kommer ske på slutkandidat.

För mer information
Kontakta:
Platschef Pernilla Ljungdell, telefon 076-516 72 60 eller
HR chef Efraim Lundh, telefon 070-087 84 64

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Ansök via hemsidan Reflex/Jobbsök eller via Scania.com Karriärsida snarast möjligt dock senast 2021-12-10. JobID: 20216469.

Löpande urval och intervjuer sker under ansökningsperioden. Vi använder tester i urvalsprocessen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
10 dec 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga