Academic Work · Publicerad 4 nov 2021

Känner du igen dig i ord som problemlösande, engagerad och ansvarstagande? I så fall finns här möjligheten till ett långsiktigt arbete hos ett företag där det är svårt att inte trivas och där utvecklingsmöjligheterna är många. Peab söker just nu supporthandläggare till sitt kontor i Solna. Starten för uppdraget är den 10 Januari 2022 men vår ambition är att slutföra rekryteringsprocessen i november alternativt början av december. Vi förväntar oss många ansökningar till denna tjänst och tillämpar löpande urval. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan utan skriv en grym motivering till varför du är rätt för tjänsten och ansök nu direkt!

Information om uppdraget

behovet är långsiktigt och därför söker Peab för det här uppdraget dig som letar efter just en långsiktig roll där du får nytta av att du är en tekniskt lagd problemlösare som dessutom har en väldigt god känsla för service.

Hos Peab i Solna sitter HR-, Faktura-, System- och IT-supportteamen tillsammans i öppna och stora lokaler som präglas av högt i tak och Peabs kärnvärden JUPP - Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga.

Just kärnvärdena JUPP är någonting vi vill understryka. Du som söker en arbetsgivare där du får komma in med stort engagemang och i gengäld få stora utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats där man trivs på riktigt har med största sannolikhet hittat rätt.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Peab. Uppdraget kommer att vara på heltid med start 10/1 2022.

Arbetsuppgifter

Som supporthandläggare kommer du ingå i 1-st line supporten, med en introduktion IT-supportteamet för att sedan gå över till systemsupportteamet. Din arbetsdag är inledningsvis i IT-supportteamet mellan 07.00-16.00 och sedan i systemsupportteamet mellan 07.30-16.30 och du kommer arbeta med att ta emot och registrera inkommande ärenden via både telefon och web. Du kommer främst att supportera interna användare men även till viss del externa samarbetspartners. Utöver det kommer du även genomföra felsökningar och åtgärda problemen, kategorisera och prioritera ärenden enligt rutiner samt återkoppla status till användare.

Din introduktionen sker genom att man får en genomgång av arbetsuppgifterna, Peab som bolag, deltagande i interna introduktionskurser samt medlyssning för att slutligen skugga kollegor i deras arbete och när du känner dig redo börja ta egna ärenden med stöd från övriga kollegor.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot och registrera inkommande ärenden via både telefon och web
  • Genomföra felsökningar och åtgärda problemen
  • Kategorisera och prioritera ärenden enligt uppsatta rutiner
  • Återkoppla status till användare
  • Skriva och publicera interna som externa guider för Peabs användare och handläggare på deras supportportal
Tjänsten passar dig som söker ett jobb där du kan komma in och utvecklas både på kort och lång sikt. Många som började i supportteamet har valt att stanna i teamet länge, andra arbetar idag antingen som tekniker eller utbildare internt på Peab. Om du är en person som visar framfötterna och båda parter är nöjda med samarbetet finns det möjlighet att utvecklas vidare internt hos Peab, vilket är en karriärväg som många anställda redan gått.

Vi söker dig som

För den här tjänsten söker vi först och främst dig med ett servicetänk, ansvarstagande och engagemang som genomsyrar allt du gör, inte minst dialogen med användare. Utöver det tror vi att en teknisk fallenhet och teknisk erfarenhet är viktigt. Du behärskar svenska flytande då det är arbetsspråk och har tidigare service- och eller teknisk erfarenhet. Vidare är du en person som har kunden i fokus och kan leverera god kundmottagning och service via både telefon och i text.
  • Teknisk fallenhet
  • Service minded
  • Behärskar svenska flytande då det är arbetsspråk, samt god förståelse i norska.
  • Erfarenhet av att arbeta med supportverksamhet, inom IT- och/eller systemsupport
  • Förståelse av Office paketet
  • God erfarenhet av Windows
  • Grundläggande kunskaper i Active Directory, exempelvis administartion av användare och kontohantering.
  • Förståelse för nätverk (LAN, WLAN, VPN)
  • Erfarenhet av USB samt nätverksskrivare
Som person är du en problemlösare som givetvis tycker det är en självklarhet att komma i tid på morgonen och ta stort eget ansvar för ditt arbete och din utveckling.

Övrig information
  • Start: januari 2022
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt.
  • Placering: Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga