Academic Work · Publicerad 26 mars 2021

Har du språkkunskaper i finska och vill arbeta hos vår kund som verkar inom bygg- och industri med chans att utvecklas inom organisationen? Är du kommunikativ och har förståelse för infrastruktur och kommunikation? Tycker du om att supportera klienter samt ha daglig kontakt med bolagets medarbetare i hela Skandinavien? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan nu!

Information om uppdraget

Academic Work söker supportmedarbetare som talar finska till vår kund som verkar inom bygg- och industribranschen . I rollen som Supportmedarbetare hos dem får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom IT-stöd och infrastruktur. Du kommer att ha utgångspunkt från kontoret i Solna men om du har intresse av att resa i tjänsten så finns det chans för det både runt om i Stockholm/Sverige samt Norden.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Intentionen är att detta är ett långsiktigt uppdrag, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

I rollen som first line support hos vår kund kommer du att:
  • Vara ansvarig att lösa inkommande Incidenter & Service Request
  • Arbeta med utveckling & ständig förbättring av Nöjd Kund Index/ Kundnöjdhet
  • Ansvara för planering och koordinering av inkommande Incidenter
  • Utveckla processen incidenthantering utifrån servicedesk perspektiv
  • Driva genomförandet av förbättringar, delvis utifrån analys
  • Informationsspridning enligt kommunikationsmatris
Du kommer även att få möjligheten att hålla i utbildningar för verksamheten och dokumentera tydliga instruktioner, samt arbeta med ständiga förbättringar & utveckling av servicedesk för att uppnå en support i Världsklass.

Vi söker dig som
  • Har ett par års arbetslivserfarenhet inom IT-området, där du har dokumenterad IT kunskap & stort intresse av IT
  • Har kompetens inom Windows plattform
  • Har erfarenhet av Incident process & andra ITIL processer
  • Goda kunskaper i Finska i både tal & skrift, du kommer primärt ha kontakt med den finska verksamheten
  • Goda kunskaper i Engelska & Svenska i både tal & skrift
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av fler nordiska språk
  • Erfarenhet av roll inom Servicedesk samt arbete med KPIer, nöjda kunder & service
  • Erfarenhet från bygg- & produktionsbranschen
  • Goda kunskaper om Industrys organisation/ affärsverksamhet/ affärssystem
  • Arbetat i ServiceNow
Som person är du prestigelös och lyhörd med en stor drivkraft att utvecklas och lära sig nytt. Du ska kunna arbeta bra i team men även på egen hand. Vi tror även att du är en serviceinriktad person som har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt formulera dig i samtal. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och lämnar ingenting åt slumpen.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga