Academic Work · Publicerad 26 aug 2021

Cabonline grundades i Sverige 1989 och verkade i början framförallt utanför Stockholm men finns nu även i Danmark, Finland, Norge och Lettland och samarbetar med transportörer över hela Norden genom externa taxibolag och egna bolag som Svergietaxi, Taxi Kurir och TOPCAB. De söker nu ytterligare en supporttekniker med fokus på teknisk support gentemot interna medarbetare. Har du några års erfarenhet av teknisk support, är kommunikativ, lösningsorienterad och brinner för att ge service i världsklass är detta rollen för dig!

Information om uppdraget

Hela koncernen Cabonline består idag av cirka 700 medarbetare och har sitt huvudkontor i Stockholm. Som supporttekniker kommer du, tillsammans med ditt team, att ansvara för den tekniska supporten för interna medarbetare på Cabonlines olika kontor i Norden och Lettland. Förutom ditt team kommer du även ha kontakt, och samarbeta, med andra avdelningar inom bolaget och du rapporterar till Head of IT operations. Du kommer att erbjudas en bra introduktion där du inledningsvis går bredvid en kollega men ganska snabbt kommer du börja ta egna ärenden för att komma in i arbetet på ett bra sätt.

Tjänsten är en direktrekrytering, Academic Work ansvarar för rekryteringsprocessen men du kommer att anställas direkt hos Cabonline.

Du erbjuds
  • Ett företag med en vänlig och familjär stämning i ett engagerat och hjälpsamt team
  • Arbete i ett företag med korta beslutsvägar där du har goda möjligheter att påverka arbetssätt och komma med egna idéer
  • En möjlighet att fördjupa ditt teknikintresse och kompetens
  • Arbete i ett stabilt bolag med kollektivavtal
Arbetsuppgifter

Rollen är bred och du supporterar kollegorna över både telefon och mail och ibland fysiska möten. Ärendena kommer in via Jira och det kan vara både enklare ärenden men också mer avancerad felsökning och support och du arbetar med applikationer så som Windows, Active Directory (AD), Office 365, Outlook m.m.

Du kommer exempelvis:
  • Hantera frågor kring felanmälningar, beställningar, lösenord, uppdateringar m.m.
  • Stötta upp vid onboarding av ny personal (beställningar, inlogg m.m.)
  • Vara delaktig i arbetet med att förbättra och effektivisera interna processer
Vi söker dig som
  • Har några års erfarenhet av teknisk support
  • Har erfarenhet av felsökning
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet
Vi ser det som starkt meriterande om du har:

* Erfarenhet av teknisk support av O365-plattformen

Som person ser vi att du är:
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Strukturerad
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående enligt överenskommelse
  • Placering: Cabonlines kontor i Huvudsta
  • Omfattning: Heltid
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cabonlines önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work.
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Hana Shakib, hana.shakib@academicwork.se
  • OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök tjänsten genom att klicka på ansök här nedan.
* Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. Sök rollen så snart du kan om du är intresserad.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs mer om Cabonline på deras hemsida: https://www.cabonline.com/
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga