Ambea · Publicerad 22 nov

Vi söker för Ambeas räkning en proaktiv och service-minded ekonomiassistent inom kundreskontra. I rollen kommer du bli del av ett team om nio kollegor som präglas av entusiasm och laganda. Du kommer få breda kontaktytor och ett utmanande ansvarsområde i en växande organisation. Rollen är placerad i nybyggda lokaler intill Mall of Scandinavia i Solna.

Arbetsuppgifter
-
Fakturering
- Påminnelser och inkasso
- Kundinbetalningar
- Bokslutsarbete med intäktsreserveringar och avstämningar
- Delta i löpande effektivisering- och digitaliseringsprojekt
- Kundreskontraansvar för flera bolag inom koncernen
- Vara organisationen behjälplig i frågor gällande faktureringssystem och avtalshantering

Kravprofil
-
Relevant
ekonomisk utbildning, där KY eller Högskola ses som mycket meriterande
- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra
- Du arbetar obehindrat i Excel och har god vana av moderna affärssystem
- Meriterande om du har erfarenhet från arbete i koncern med höga transaktionsvolymer

För att trivas i tjänsten är du förändringsbenägen och är ansvarstagande som person. Du har ett problemlösande förhållningssätt till ditt arbete med förmåga att höja blicken och se helheten.

Om bolaget

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har cirka 500 enheter över hela Sverige och på flera ställen i Norge. Ambea har cirka 15 000 medarbetare. Bolaget grundades 1996 och har huvudkontor i Solna.

I Sverige bedrivs
verksamheten under namnen Nytida, Vardaga, Lära samt Bemanning. Ambeas verksamhet i Norge omfattar stöd och boende inom funktionsnedsättning och psykiatri genom företagen Heimta och Vitale. Ambea ska vara kvalitetsledande i allt vi gör. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.


Intresserar
denna roll dig? Ansök i så fall omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via
"ansök-knappen" på www.talentrecruitment.se eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Jacob Gajland på jacob.gajland@talentrecruitment.se
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Tre skäl att välja Talent Recruitment Vi är specialister

  • Istället för att rekrytera många inom branscher har vi valt att nischa oss på ekonomi och administration.

Vi är snabba
  • Vi har ett stort nätverk av kandidater som vi känner personligen. Ofta kan vi fylla en vakans inom en eller ett par dagar.
Vi är serviceinriktade

  • Vi går alltdi den extra milen för att våra kandidater och kunder ska bli så nöjda som möjligt.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
21 jan
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent