Azets Insight AB · Publicerad 10 sept 2020

Välkommen till oss på Azets. I rollen som lönekonsult hos oss får du möjlighet att ha ett helhetsansvar för dina kunder och som en del av teamet finns du alltid där för att stötta och hjälpa dina kollegor.

Hos oss får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering, rådgivning och riktigt bra service!

Som lönekonsult hos oss har du möjlighet att specialinrikta dig på olika områden inom lön i vårt kompetensträd. Vi berättar gärna mer om detta på intervjun.

I rollen förväntas du

Arbeta proaktivt mot kund gällande rådgivning inom lön samtidigt som du är ett bollplank och stöd till såväl kunder som kollegor. Rollen innefattar även ett ansvar i att säkerställa kvaliteten i löneleveransen samt att ha kundansvar för flertalet kunder och delta i kundmöten.

Vad innebär jobbet konkret

Löpande månatlig lönehantering samt rapportering

Delta i kundmöten och utveckla kundrelationen

Agera rådgivande och proaktivt i kunddialogen

Bidra till en effektiviserad & strukturerad löneprocess

Delta aktivt vid årsskiftesrutiner, uppdateringar och förändringar

Stötta dina kollegor med kunskap och arbetsuppgifter

Arbeta med att kontinuerlig lämna arbetsuppgifter till våra kollegor i Rumänien och utveckla vårt samarbete för att uppnå effektiva och lönsamma flöden

Välkommen till oss på Azets. I rollen som lönekonsult hos oss får du möjlighet att ha ett helhetsansvar för dina kunder och som en del av teamet finns du alltid där för att stötta och hjälpa dina kollegor.

Hos oss får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering, rådgivning och riktigt bra service!

Som lönekonsult hos oss har du möjlighet att specialinrikta dig på olika områden inom lön i vårt kompetensträd. Vi berättar gärna mer om detta på intervjun.

I rollen förväntas du

Arbeta proaktivt mot kund gällande rådgivning inom lön samtidigt som du är ett bollplank och stöd till såväl kunder som kollegor. Rollen innefattar även ett ansvar i att säkerställa kvaliteten i löneleveransen samt att ha kundansvar för flertalet kunder och delta i kundmöten.

Vad innebär jobbet konkret

Löpande månatlig lönehantering samt rapportering

Delta i kundmöten och utveckla kundrelationen

Agera rådgivande och proaktivt i kunddialogen

Bidra till en effektiviserad & strukturerad löneprocess

Delta aktivt vid årsskiftesrutiner, uppdateringar och förändringar

Stötta dina kollegor med kunskap och arbetsuppgifter

Arbeta med att kontinuerlig lämna arbetsuppgifter till våra kollegor i Rumänien och utveckla vårt samarbete för att uppnå effektiva och lönsamma flöden

Det här önskar vi att du har

Du har arbetat i minst 2 år med självständigt lönearbete, gärna från outsourcingbranschen och har goda kunskaper i Hogia Lön plus. Du är stresstålig och arbetar som bäst i ett högt tempo. Som person är du strukturerad, social och har ett positivt tänk.

För att lyckas i ditt uppdrag i vår organisation är flytande svenska i tal och skrift ett krav men även goda kunskaper att kunna kommunicera på engelska.

Det här erbjuder vi dig

Som anställd hos Azets får du möjlighet att växa som individ på flera plan. Alla våra anställda utbildas inom självledarskapskursen "De sju goda vanorna", något som genomsyrar vår kultur på företaget.

Vi har också tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. Vi ger dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.

Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Alexandra Hallén, alexandra.hallen@azets.com eller Liza Lindberg på HR, liza.lindberg@azets.com

Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com

Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 okt 2020
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner

Inga fler liknande jobb tillgängliga