Centric Professionals AB · Publicerad 9 okt 2019

Till vår konsultverksamhet söker Centric nu en social, driven supporttekniker som kan både tala och skriva flytande danska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Vår kund sitter i nya, fräscha lokaler i Solna.

Arbetsuppgifter
Du kommer att sitta på helpdesk och ta emot svåra och mindre svåra ärenden via ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem via telefon, mail och remoteverktyg. Du kommer bl.a. att arbeta med Active Directory, Outlook samt felsökningar av applikationer.

Din profil
Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete samt behärskar det danska och svenska språket i tal och skrift.

Krav
  • Active Directory
  • Exchange
  • Office 365
  • Remote Desktop
  • Ärendehantering
  • Windows Klient
Meriterande
  • Gymnasial IT-utbildning
  • Minst sex månaders arbetserfarenhet inom support
Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad.

Vi kan erbjuda dig
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön.

Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

OBS!
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
8 dec 2019
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-tekniker , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga