Fortum · Publicerad 4 maj 2021

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Quality & Training Specialist kommer du arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra våra processer och rutiner samt ansvara för rekrytering och utbildning av personal inom kundservice för både B2C och B2B.

Är du en person som brinner för att underlätta vardagen för kollegor och kunder och att utveckla verksamheten framåt? Samt ser dig själv som en lösningsorienterad person som trivs i en föränderlig miljö där kommunikation är avgörande för att lyckas i rollen? Då är du den person vi letar efter!

Arbetsuppgifter:
  • Koordinerande vid rekrytering och onboarding av nya kundservicemedarbetare
  • Ansvarig för att skapa, uppdatera och utveckla utbildningsmaterial
  • Planera och koordinera genomförande av workshops och utbildningar och förväntas själv kunna hålla i dessa
  • Självständigt driva projekt i syfte att förbättra och effektivisera arbetet inom kundservice
  • Delta i projekt som representant från kundservice vid t.ex. lansering eller förändring av nya tjänster, produkter eller system
  • Samverka med och ta in feedback från andra avdelningar inom Fortum för att säkerställa ett gott samarbete och väl fungerande processer
  • Ansvarig för informationsspridning inom kundservice
  • Samverka på nordisk nivå för att harmonisera kundserviceprocesser
Egenskaper:
  • Då rollen omfattar varierande arbetsuppgifter där det emellanåt krävs ett högt tempo är det viktigt att du är självgående, strukturerad och kan fatta självständiga beslut samt prioritera ditt eget arbete
  • Du är pedagogisk och kan förmedla kunskap på ett sätt som är anpassat efter mottagaren, både via tal och skrift
  • Lösningsorienterad, du gör alltid ditt yttersta för att hitta en väg framåt
  • Du är kreativ och vågar ifrågasätta och utmana befintliga arbetssätt och rutiner
  • Du är noggrann och har förmåga att sätta dig in i saker på detaljnivå samtidigt som du kan ställa om och springa snabbt när situationen kräver det
Kvalifikationer:
Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom kundservice samt av att arbeta med utbildning. Vi ser även att du har minst tre års arbetslivserfarenhet och då engelska är vårt koncernspråk ser vi att du har goda språkfärdigheter inom svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med att producera utbildningar i digitalt format eller med verksamhetsutveckling, gärna inom kundservice.

Vi erbjuder dig
Du erbjuds en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation i en utvecklande roll med breda kontaktytor. En varierande roll med tydligt ansvar och mycket goda påverkningsmöjligheter. Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen och du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.

Sök nu via länken och bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. Övriga frågor besvaras av ansvarig rekryterare amir@kraftsam.se eller johan@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
30 maj 2021
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1

Inga fler liknande jobb tillgängliga