Mercuri International Sverige · Publicerad 7 apr 2021

Mercuri genomgår ett antal strategiska och viktiga initiativ och i denna roll som intäktscontroller får du vara med och bidra till att skapa effektiva och enhetliga processer.

Som intäktscontroller ansvarar du för hela order- och kontraktsprocessen för Mercuri och Prosales alla affärsflöden. Det är en ansvarsfull och viktig roll där du som intäktscontroller säkerställer korrekta intäkter för företaget och en effektiv order to cash process. Du erbjuds en bred roll där du även agerar controller mot projekten och säljorganisationen. Med rätt inställning och vilja erbjuds du goda möjligheter att få utvecklas och vara med och sätta strukturer.

Beskrivning av tjänsten

I rollen som intäktscontroller ansvarar du för att hantera hela orderprocessen för verksamhetens alla intäktsflöden, från vunnen affärsmöjlighet till fakturering och betalning. Det kommer ligga stor tyngd på att säkerställa att intäkter tas i enlighet med projektets tidsplan och i enlighet med budget, samt att fakturering sker enligt plan.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • orderhantering, fakturering och kontroll av alla detaljer runt kunder och projekt
  • säkerställa att all information hanteras på korrekt sätt mellan CRM och ERP
  • kontroll av orderstatus och kommunikation med kund/sälj där åtgärd behövs vidtas
  • matcha alla projekt mellan projektsystemet och ERP
  • vecko- och månadsrapportering order, försäljning och projekt
  • säkerställa intäkterna i bokslutet
  • ad hoc rapporter till försäljningsavdelningen och organisationen i övrigt.
  • färdigställa rutiner och processer kring projekten
  • superuser av projektsystem och CRM system
Som intäktscontroller rapporterar du till Nordic Financial Director och kommer att arbeta nära ledningen för Mercuri International. Du kommer formellt vara anställd i ProSales Institute Sverige AB som ingår i koncernen Mercuri International.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser att du har minst tre års erfarenhet av ovanstående ansvar. Vi tror att du har erfarenhet från tjänsteföretag. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har en hög systemvana och har arbetat i diverse CRM och ERP system och du är en mycket god användare av Excel och Officepaketet. Fördel är om du har erfarenhet från Jeeves, MS Dynamics och Timelog.

Som person söker vi dig som är proaktiv och trivs med att ta initiativ. Du är orädd och nyfiken och kommer gärna med idéer och förbättringsåtgärder som du kan driva. Du gillar att arbeta med många projekt parallellt och du är mån om att komma i mål med det du företar dig. Du har ett affärsintresse och förstår hur det olika flödena påverkar affären. Vi ser att du är analytisk, ansvarsfull och noggrann och van att leverera mot givna deadlines. Du är kommunikativ och har en hög social förmåga och trivs med att arbeta mot många kontaktytor i organisationen.

Intresserad?

I denna rekryteringsprocess samarbetar Mercuri International Sverige AB med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Nadja Linder, tel nr 0707-96 95 97. Ansök snarast då intervjuer kommer att ske löpande och tillsättningen kommer att ske skyndsamt. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt CV och en text om varför du söker rollen. Följ anvisad länk. Som en del i Invicis rekryteringsprocess ingår Bakgrundskontroll av slutkandidat.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Mercuri International är ett av de största konsult- och utbildningsföretagen i världen inom försäljning. Bolaget hjälper kunder globalt att framgångsrikt optimera sina affärsresultat genom att öka effektiviteten inom försäljning, kundservice och ledarskap. Deras 500 medarbetare i mer än 40 länder fokuserar varje dag på att utveckla kompetensen och arbetsmetodiken för kundorienterade chefer och medarbetare som leder till mätbara förbättringar för våra kunder. Mer än 300 000 människor deltar varje år i individ- eller företagsanpassade utvecklingsprocesser. Läs mer på www.mercuri.se.

Bolagets kärnvärderingar är:
Result focus
Excellence in Sales
Ability to change
Collaboration
Honesty & Integrity
Dessa ord finns med i allt bolaget gör, från interna processer, rutiner och är en del av kulturen.

På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
20 maj 2021
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga