Peab Support AB · Publicerad 9 okt 2019

Peab Support har i uppdrag att leverera redovisningstjänster till bostadsrättsföreningar startade av Peab. Rollen är utåtriktad och innehåller förutom redovisningen många kontakter med bl.a. byggande- och boendestyrelser. Vi har ett ständigt fokus på att utveckla och förbättra kvalitén på våra tjänster mot kund och vi hoppas att du är den som kommer vara delaktig i vår process. I rollen ingår du i ekonomiteamet på Peab Support och jobbar i våra nya trevliga lokaler i Ulriksdal.

Dina arbetsuppgifter
  • Löpande redovisning och avstämningar
  • Upprätta kvartals- och årsbokslut
  • Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Upprätta budget tillsammans med styrelsen
  • Myndighetsrapportering såsom moms, skatter, arbetsgivaravgifter
  • Process- och rutinutveckling
  • Service och stöd till styrelser
  • Kontakt med revisorer
  • Agera back-up till kollega inom området hyresavisering samt pant- och lägenhetsförteckningar
Vem är du?
Vi söker dig som känner dig trygg inom redovisningen, som förstår hur resultat- och balansräkning hänger ihop och som vill arbeta i en konsultativ och bred roll med många kontaktytor. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av att självständigt upprätta kvartals- och årsbokslut samt inkomstdeklarationer är detta meriterande. Likaså om du tidigare arbetat med redovisning för bostadsrättsföreningar, har erfarenhet av löner eller har arbetat i något av våra system 3L, Hogia eller Visma bokslut.

I din roll ansvarar du för ett antal kunder i form av byggande- och boendestyrelser. Utöver den löpande kontakt du har med dina kunder under året så träffas ni också i personliga möten två gånger per år. Dessa möten sker på kontorstid på vårt kontor i Ulriksdal.

Då du kommer att samverka med många olika typer av personer tror vi att du får energi av att kommunicera och bygga relationer med andra. Du gillar när du får vara involverad i vad som händer och jobbar bra när du får ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Du är förtroendeingivande, noggrann och ser vikten av att ha kvalitet och service i fokus och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Då vår avdelning är i uppbyggnadsskede behöver vi dig som har en prestigelös inställning och som vill vara med att bygga upp ett team där vi har roligt och kan stödja varandra.

I den här rollen söker vi en person som har ett allmänt intresse för system, en god datorvana och en vana av Officepaketet. För att lyckas och vara framgångsrik i rollen behöver du också behärska svenska i tal och skrift.

Om Peab
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Peabs kärnvärden är JUPP; Jordnära, Utvecklande, Pålitlig och Personlig. Har du en profil som stämmer in på dem kan du vara personen för oss!


Vad erbjuder vi dig?
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.


Vi har en öppen och prestigelös anda på företaget och du kommer att få jobba i ett team med ett trettiotal andra ekonomer. Vårt erbjudande till bostadsrättsföreningar är i en uppstartsfas så du kommer att ha stor möjlighet att vara med och påverka. Har du ambitioner kan du utvecklas i ett växande bolag.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Peab Support med EQonomy/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Forsman på sofie.forsman@wise.se.

Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen, därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
21 okt 2019
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom

Inga fler liknande jobb tillgängliga