ABB Kista · Publicerad 17 nov 2021

OM TJÄNSTEN:
Som serviceingenjör blir du del av service-teamet på Lorentzen och Wettre, en enhet inom ABB Process Automation. ABB är världsledande tillverkare av utrustning för kvalitetskontroll och processoptimering för papper och massaindustrin. På deras huvudkontor i Kista ryms allt från försäljning till forskning och tillverkning.

Som serviceingenjör kommer du arbeta med att effektivisera processer kring reparationer och kundsupport. Du kommer vara med i hela processen från utförande av instrumentreparationer, kalibrering och förebyggande underhåll till att arbeta med utvecklingsprojekt. En annan viktig del av ditt arbete kommer vara att ge support via mail och telefon till kunder på anläggningsplatser runtom i världen.

I rollen ingår det en del resande både nationellt och internationellt (runt 20 dagar per år) vilket du ser som något positivt och givande.

Du kommer att:
  • Ge support och service till ABBs kunder genom telefon, mail och ibland genom besök till våra lokala dotterbolag inom ABB.
  • Koordinerar instrument som kommer in för reparation och underhåll så att dessa fördelas ut till ABBs servicepersoner på verkstaden.
VI SÖKER DIG SOM:
  • Har minst en högskoleutbildning inom relevant område.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet som t ex elektriker, applikationstekniker eller motsvarande.
  • Du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.
  • Som person är du social, ansvarstagande, noggrann med mycket driv.
  • Du är bra på att koordinera och dokumentera.
  • Du har ett gott humör och en öppen och inkännande inställning till kunder och kollegor.
OM KUNDFÖRETAGET:
Bidra med din egen känsla av mål och mening när vi tillsammans driver den fjärde industriella revolutionen framåt och skapar en hållbar framtid, för både vår planet och din karriär. Jobba med oss i ABB och utnyttja kraften i våra globala nätverk när du samarbetar och lär dig mer tillsammans med våra team i världsklass. Framför allt: utmana dig själv - varje dag. Låt oss skapa framtiden tillsammans.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Placering: Stockholm
  • Rekryteringsansvarig: Mattias Isik
  • Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
31 dec 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Teknik & Ingenjör

Inga fler liknande jobb tillgängliga