Academic Work · Publicerad 16 juli 2021

Möjligheten att komma in som junior i en bred och varierande roll där du får chansen att suga åt dig av kompetens från dina mer seniora kollegor i teamet. Det ger dig stort utrymme att lära och utvecklas i en roll där du utifrån ett tekniskt perspektiv kommer att bidra till att göra Academic Work till den bästa arbetsplatsen. Din input och kunskap värderas högt, där du tillsammans med dina kollegor kommer vara organisationens experter på vår IT-infrastruktur och drift. Det gör dig till en viktig nyckelspelare, välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker en IT-tekniker som kommer att arbeta nära två mer seniora kollegor i vårt Operations & Support team. Teamet består av cirka 10 kollegor, där du kommer att arbeta i projektform tillsammans med våra Service Managers. Du kommer att vara en rådgivande funktion i projektteamet vid exempelvis implementation av nya system inom organisationen. Ambitionen är att du på sikt ska vara den tekniska experten när det kommer till vår IT infrastruktur och stötta upp både i interna projekt nationellt och internationellt samtidigt som du kommer att stötta vår interna IT-support med både 1st och 2nd line ärenden.

Du erbjuds
  • En bred och varierande roll där du kommer få chansen att bygga vidare på din kompetens inom IT
  • En roll där din expertis är viktig för att genomföra olika interna IT-relaterade projekt
  • En arbetsplats och team med högt i tak där din input värderas högt
Arbetsuppgifter

Som IT-tekniker kommer du huvudsakligen att vara en teknisk partner och rådgivande funktion i implementationen av interna IT-projekt. Du kommer att
  • Stötta våra Service Managers med teknisk input i olika interna projekt både nationellt och internationellt
  • Felsöka och hitta lösningar på eventuella störningar i våra interna system
  • Stötta first line med både enklare och tuffare ärenden som kräver tyngre teknisk kompetens och problemlösning
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område i kombination med någon form av arbetslivserfarenhet från service-desk, support och/ eller IT-tekniker alternativt några års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker
  • Har stort intresse för IT och infrastruktur där du med rätt driv och ambition har goda förutsättningar att utvecklas i rollen
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att kommunicera med båda språken på daglig basis
Det är meriterande om du
  • Talar och skriver på tyska, franska, norska, finska och/ eller danska då du även kommer att samarbeta med våra internationella kontor
  • Har kunskaper om Cloudbaserade funktioner
  • Har arbetat i en nätverkssupport där du fått erfarenhet av mer komplexa support-ärenden
  • Har arbetat med klienthantering i Windows 10 och/ eller Mac iOS
Som person är du
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Noggrann
  • Initiativtagande
  • Samarbetsvillig
Övrig information
  • Start: Hösten 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Norrtull, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Michaela Holmström och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Rekryteringsteamet.
  • Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Den ena är ett personlighetstest som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra mäter kognitiv förmåga och tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder test är att säkerställa en gedigen och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potential för den position vi anställer för, snarare än ditt CV.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga