Academic Work · Publicerad 28 okt 2021

Passion, ägarskap, innovation och kvalitet är budskap som Swedish Match värderar högt hos sina medarbetare. Deras interna Service Desk befinner sig i en spännande och expansiv fas, där det händer mycket rent tekniskt. De arbetar med några av de senaste och snabbaste teknikerna. Bli en del av ett fartfyllt team där du kommer få hantera ärenden högt som lågt, för att stimulera din fortsatta utveckling inom IT och support. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Swedish Match räkning en Service & Support Specialist som kommer att ingå i deras globala Service Desk som idag består av cirka åtta kollegor i både Sverige och USA. Du kommer att få möjligheten att djupdyka i tekniska problem och hitta lösningar i syfte att leverera service i toppklass. Vi söker dig som brinner för att hjälpa människor och har en ambition om att utvecklas vidare inom detta.

Swedish Match from Jobylon on Vimeo.

Du erbjuds
  • Att bli en del av ett framgångsrikt svenskt företag med trygga anställningsformer som befinner sig i en expansiv fas både nationellt och internationellt
  • En social roll med flera kontaktytor där deras interna Service Desk har gott rykte internt vilket gör att du dagligen möter positiva och glada kollegor
  • En arbetsplats med högt i tak som värderar dina idéer och tankar högt, där de uppmuntrar dig att komma med initiativ till förbättring
  • En gedigen introduktion i bolaget av både dina kollegor och närmsta chef
Arbetsuppgifter

Som Service & Support Specialist på Swedish Match kommer du att vara dina kollegors främsta kontakt och hjälpa dem lösa IT-relaterade problem. Det innebär att
  • Arbeta med olika tekniskt avancerade problem som exempelvis tillhandahålla support i deras fabriker, butiker och på kontoren
  • Instruera användarna i att själva lösa och förebygga framtida incidenter
  • Arbeta med tekniska ärenden i bland annat Microsoft och Azure miljö
  • Säkerställa att medarbetarna har rätt utrustning i form av dator, mobil och övriga tekniska verktyg vid exempelvis nyanställningar
  • Ta hand om inkommande samtal och mail gällande supportrelaterade ärenden
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasial utbildning med teknisk inriktning
  • Har arbetslivserfarenhet från en motsvarande roll där du arbetat med teknisk support i Microsoft-miljö alternativt arbetat som onsite tekniker
  • Har kunskaper i cloudbaserade miljöer med fördel i MS Azure
  • Har ett stort intresse för IT och att hjälpa människor
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har

* En eftergymnasial utbildning inom relevant område då det kommer att ge dig goda förutsättningar att utvecklas vidare

Som person är du
  • En Teamplayer
  • Strukturerad
  • Service-minded
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Hösten 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Sveavägen 44, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Rökfria produkter, Cigarrer samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och USA.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga