Academic Work · Publicerad 13 okt 2021

Bli en del av ett framgångsrikt techbolag som bygger digitala produkter för innovativa företag, med hjälp av moderna tekniker. Prototyp har som ambition att bygga en arbetsplats som är trevlig och kompetensutvecklande för utvecklare. Som Team Manager kommer du att ansvara över ett gäng utvecklare och se till att de dels mår bra i sina projekt men också att de har rätt förutsättningar att leverera. De söker nu dig som har erfarenhet av ledarskap och branschen, där du brinner för att leda och kompetensutveckla andra.

Information om uppdraget

Prototyp söker nu ytterligare en Team Manager som kommer att ha en delad roll med fokus på att dels coacha både juniora och seniora utvecklare och samtidigt ha en operativ del i organisationen. Den operativa delen kommer styras efter din erfarenhet och ambition framåt. I rollen som Team Manager kommer du att ansvara för ca tio Fullstack-utvecklare med olika erfarenhetsnivåer. Ditt fokus kommer ligga på att säkerställa att de har rätt förutsättningar att leverera och att de har allt de behöver för att må bra i sina projekt.

Du erbjuds
  • Att bli en del av en mindre organisation som genomsyras av drivna och passionerade utvecklare, där alla har ett gemensamt mind-set: Laget före jaget
  • En bred och varierad roll där du kommer att ha stort fokus på att coacha andra personer
  • En rolig arbetsplats med högt i tak och där du uppmuntras komma med förslag till förbättring
  • En arbetsplats som värderar din fritid högt där de menar på att en 40 timmars arbetsvecka innebär att du inte arbetar mer än 40 timmar
Arbetsuppgifter

Som Team Manager på Prototyp kommer du att ha en delad roll med ansvar över både juniora och seniora utvecklare men samtidigt ha en operativ del i organisationen som kommer att styras efter din ambition och erfarenhet. Det innebär att
  • Ha stort fokus på konsulternas personliga utveckling och säkerställa att de har rätt förutsättningar till att utöka deras tekniska kompetens
  • Arbeta med försäljningsrelaterade aktiviteter som att exempelvis delta i möten med potentiella kunder och förklara hur de på bästa sätt kan hjälpa den specifika kunden
  • Ha regelbundna medarbetarsamtal med dina konsulter
  • Ansvara för rekrytering av nya utvecklare, interns och deltidare
  • Attestera tidrapporter, semestrar, sjukfrånvaro och löner
  • Stötta medarbetaren i att hitta externa utbildningar som passar utvecklingsmålen
Vi söker dig som
  • Har en avslutad akademisk examen inom exempelvis ekonomi, marknadsföring, HR/ administration eller motsvarande
  • Har tidigare arbetat i en roll med personalansvar
  • Har arbetslivserfarenhet från IT-branschen där du har byggt upp en bra förståelse för IT och utveckling
  • Har arbetslivserfarenhet inom rekrytering, marknadsföring eller motsvarande som gör att du kan bidra med annan form av expertkompetens inom Prototyp
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete
Som person har du en
  • Förmåga att samarbeta
  • Personlig mognad
  • Service-inriktad ådra
Bifoga ett personligt brev till din ansökan som beskriver hur du förhåller dig till ovanstående färdigheter samt en motivering till varför du är intresserad av att arbeta på Prototyp.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Arbetsgrad: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Plats: Industrigatan 4, Kungsholmen
  • Kontaktinformation: Denna rekryteringsprocess genomförs av Academic Work. Som önskemål från vår kund så kommer alla frågor gällande tjänsten att hanteras av rekryteringsteamet på Academic Work.
Vår urvalsprocess är kontinuerlig och annonsen kan stängas innan rekryteringsprocessen är klar om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga