Ambea AB · Publicerad 25 aug 2021

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som systemförvaltare ingår du i avdelningen för Lön och PA-service 25 medarbetare som ansvarar för hela flödet inom lönehanteringen för Ambea Sveriges drygt 15.000 löner varje månaden. Systemförvaltargruppen består idag av 5 systemförvaltare, varav en förvaltningsledare. Gruppen ansvarar för förvaltning av systemen inom lön och HR-området där huvudsystemen är HR plus 8 och Medvind, samt ett antal andra system inom funktionsområdet. Vi söker nu systemförvaltare med inriktning på tid-/schemasystemet Medvind då Ambeas systemförvaltare med ansvar för Medvind går vidare till nya utmaningar.

I rollen har du ett ansvar för att driva den ständiga utvecklingen av både rutiner och system, främst med ansvar för Medvind, men även verksam i och förståelse för den närliggande systemmiljön och våra integrationer.

I din roll som systemförvaltare av Medvind ingår bl.a.
  • Felsökning och utredningar
  • Registervård
  • Versionshanteringar
  • Underhåll av organisationsträd och behörigheter
  • Internkontroll
  • Medverka i lönekörningsaktiviteter
Du medverkar till, och driver utveckling av systemförvaltningsrutiner och kravställning på våra leverantörer. Att genomföra löpande dataunderhåll i nära samarbete med IT-avdelningen och leverantörer, är en del av rollen. Du kommer även att ha kontakt med och samarbeta med andra intressenter inom organisationen såsom HR, Ekonomi, IT och verksamhet. Medverkan vid, och framtagande av utbildningar till slutanvändare kan också vara en förekommande arbetsuppgift.

Du kommer även omvärldsbevaka, delta i nätverk och sammankomster inom systemförvaltarområdet, samt vara delaktig i andra projekt kopplat till system och lön. Du kommer att driva förbättringsarbete och driva utveckling av automatisering och digitalisering samt dokumentera och kommunicera lösningar och förbättringsförslag till verksamheten.

Din bakgrund

Du har relevant utbildning inom området och du arbetar redan i dag som systemförvaltare inom Lön/HR. Eller arbetar idag som handläggare inom löne- och tidområdet, och är redo att ta nästa steg i din utveckling på väg till systemförvaltare. Du har erfarenhet från bemanningssystem och då gärna Medvind. Du känner till löne- och tidområdets beröringspunkter och har god förståelse för lönehantering. Du förstår principerna kring arbetsrätten och kan tolka kollektivavtal/motsvarande. Mycket goda datorkunskaper är ett krav, liksom i Excel. Ambea är en verksamhet med stor rörlighet inom sin organisation, med förvärv, avyttring och entreprenadövertagande av verksamheter, vilket får stor påverkan på våra processer. Därför är det meriterande om du har erfarenhet från likande tillväxtverksamheter.

Vi söker dig som är en driven person som stimuleras av utveckling och förbättringar som ger mervärde i verksamheten. Du har förmåga att leda arbete framåt och är van att delta i, eller leda projekt. Du är trygg i dig själv, samtidigt som det är självklart och roligt att samarbeta med andra. Att skapa goda kontakter och bygga långsiktiga relationer för att lyckas i ditt arbete är för dig naturligt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Erbjudande

Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll i en organisation som växer mycket. Det finns goda möjligheter att vara med och påverka hur arbetet ska bedrivas och att arbeta i projektform och hitta nya lösningar. Målet är att förenkla den administrativa vardagen för våra chefer, så väl som för oss själva.

Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat gäng, där vi utöver marknadsmässig lön, erbjuder bl a friskvårdsbidrag och flextid, och möjlighet att arbeta på distans. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension och försäkringar.

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Lön: Ambea tillämpar individuell lönesättning

Om Ambea

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer om hur det är att jobba på Ambea här.

Nyfiken på att veta mer?

I denna rekrytering- Help Out samarbetar Ambea med Wise Professionals.

Du får gärna kontakta Wise Professionals om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se) och Johanna Romanoff (johanna.romanoff @wise.se). Vår tjänst Help Out innebär att vi på Wise letar, scoutar och hittar lämpliga kandidater till rollen men kunden gör intervjuerna själva.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Vi går igenom ansökningarna löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
8 okt 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner

Inga fler liknande jobb tillgängliga