Autoexperten/KGK · Publicerad 12 feb 2021

Vill du vara med och utveckla fleetförsäljningen hos oss på Affärsområde Autoexperten?

Vi söker dig som har erfarenhet från business to business försäljning och med stort engagemang delar vår målsättning som verkstadskedja att "ingen ska behöva köpa en ny bil". På Autoexperten arbetar vi enligt kärnvärdena; Transparenta, Kompetenta och Relevanta och det är därför av största betydelse att du kan identifiera dig i dessa värdeord.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Detta är en ny tjänst för oss på Affärsområde Autoexperten som du kommer att vara med i uppstart och utvecklingen av. Det innebär att du i ett distrikt som vi kallar Stor-Stockholm kommer att prospektera nya och delvis befintliga kunder. I din roll kommer du aktivt att söka upp och bearbeta företag med en befintlig bilpark (Fleetägare) där målsättningen är att sälja Autoexpertens verkstadstjänster och skapa långsiktiga affärsrelationer mellan kunden, våra butiker och Autoexpertens bilverkstäder. Du ansvarar för hela processen från mötesbokningen till tecknade avtal. Du kommer också att få ett koordinerande ansvar för 2-3 kollegor med samma arbetsuppgifter på andra distrikt i Sverige. Dina närmaste kollegor i distriktet är den regionala försäljningschefen, 3 st utesäljare, verkstadsutvecklare och butikerna. Du rapporterar löpande till Affärsområdeschefen och får hela tiden stöd i vardagen för att gemensamt hitta nycklarna för att lyckas med affären.

Kompetenskrav

Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet inom "business to business" försäljning. Vi önskar att du har flera års erfarenhet av tjänsterelaterad försäljningslösning med goda dokumenterade säljresultat. Tidigare erfarenhet av bilförsäljning, verkstadsförsäljning, tjänsteförmedling och kundbesök samt kunskap i företagsekonomi är meriterande. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigare att du är rätt person än att du har formell utbildning. Tycker du sen om bilar är det naturligtvis positivt. Du har grundläggande kunskaper i Office-paketet samt behärskar svenska i tal och skrift och självklart innehar du B-körkort.

Personliga egenskaper
  • Du har en förmåga att skapa förtroende och nära kundrelationer.
  • För att lyckas i din roll är eget ansvar, struktur och driv avgörande eftersom du jobbar mot högt uppsatta individuella och gemensamma mål.
  • Du har ett stort intresse av att jobba med människor, service och försäljning.
  • Vi ser att du är målinriktad och resultatfokuserad.
  • Du har alltid ett positivt och professionellt bemötande, både mot kollegor och kunder.
  • Tjänsten innebär inget formellt personalansvar men tanken är att du kommer att koordinera flera kollegor i landet med samma uppdrag så det är viktigt att du känner dig bekväm i en sådan roll.
  • Vi ser att du är en samarbetsvillig person som förstår värdet av teamarbete.
  • Vi ser att du är analytisk och förtroendeingivande med en förmåga att ta fram kundens behov och därefter föreslå rätt lösningar kopplat till kundnyttan.
  • Du tycker om att arbeta i högt tempo och proaktivt med affärsmannaskap.
Övrig info:

Arbetstid/Varaktighet: Heltidstjänst, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Tjänsten innebär att du utgår från hemmet, med distrikt Stor-Stockholm som arbetsområde.

För mer information om företaget, besök oss på www.autoexperten.se och www.kgk.se

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Autoexperten tror på att, i första hand, laga det som är trasigt istället för att köpa nytt. Vi vill få bilar att rulla längre eftersom det är bättre för såväl den egna plånboken som för allas vår miljö.

Autoexperten är en rikstäckande butiks- och bilverkstadskedja och är en ledande aktör på den svenska fordonsmarknaden med cirka 50 butiker och 400 anslutna verkstäder. Att välja en Autoexpertenansluten bilverkstad gör att du som kund kan känna dig trygg och säker. Oavsett vilken verkstad du väljer.

Vi på Autoexperten jobbar för att få bilar att leva längre och det gör vi genom att underhålla, serva och reparera. Att jobba inom Autoexperten är såväl utvecklande och utmanande som stimulerande och spännande. Dessutom har vi en trygghet och en styrka med KG Knutsson AB i ryggen. Autoexperten är ett affärsområde inom KG Knutsson AB som har helheten inom tillbehör, reservdelar, verkstadsutrustning och tjänster inom fordonsbranschen. KGK kan erbjuda en intressant miljö där du får jobba med innovativa produkter och lösningar i en omvärld och bransch som ständigt förändras. Förutom i Sverige finns KGK även i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Drygt 1300 medarbetare och en omsättning på ca 4 miljarder kronor gör bolaget till en stabil aktör.

Läs mer om oss på autoexperten.se / kgk.se eller på våra sociala medier
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
11 mars 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Utesäljare

Inga fler liknande jobb tillgängliga