Azets AB · Publicerad 6 feb

Är det dags för den roligaste tiden i din karriär inom redovisning? En tid då du får möjlighet att jobba med de bästa kollegorna i branschen samtidigt som du har tid till ett rikt privatliv?

Teamet som välkomnar dig består av åtta redovisningskonsulter, teamet ingår i den vertikal som hanterar våra största kunder. Totalt i vertikalen har du 25 kollegor med blandad senioritet och kunskapsutbytet är högt. I din roll har du eget ansvar för dina kunder där du kommer vara experten inom leverantörsreskontra samt delansvarig i det övriga redovisningsarbetet. Här kommer du ger möjlighet att utvecklas inom exempelvis bokslut och årsredovisningar.

Det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien vilket innebär att du kommer fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till kunderna. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!

Blandningen av arbetsuppgifter och kunddialoger gör att arbetet sällan blir enformigt och det är samtidigt utvecklande. I rollen som redovisningskonsult på Azets kommer du ha en viktig funktion då du kommer vägleda, stötta och utveckla dina kunder. Hos oss på Azets får du en stor plattform och stora utvecklingsmöjligheter.

Hos oss kommer du att få:
  • Ansvara för din kundrelation
  • Hantera leverantörs- och kundreskontra, avstämningar, bokningar och skattedeklarationer
  • Stötta dina kontaktpersoner i Rumänien som utför mycket av det löpande arbetet
  • Hantera kontinuerlig problemlösning och utveckling av befintliga processer
  • Rapportera till myndigheter
  • Hantera löpande redovisning
Vi arbetar självklart digitalt och utmanar oss ständigt i hur vi kan förenkla och effektivisera våra befintliga processer. Det är viktigt att du brinner för den rådgivande rollen inom redovisning och har lätt för att lära dig ny teknik.

Som person är du ambitiös och gillar att, tillsammans med dina kollegor, nå uppsatta mål men du kan även längs vägen se nya lösningar och utmaningar där andra ser problem.

Vem är du?
Vi har både nordiska och internationella kunder och därför kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska. Utöver det hanterar du idag det löpande arbetet med leverantörsreskontra och gärna ytterligare redovisningsuppgifter. Våra kunder arbetar i flera olika system och det är viktigt att du motiveras av att arbeta digitalt. Har du arbetat i Visma Business och Proceedo är detta mycket meriterande.

Låter det intressant?
Nu kan du söka tjänsten utan att bifoga CV, svara endast på några korta frågor. Du kanske också har några korta frågor till oss? Kontakta då emmi.gardell@azets.com. Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
28 feb
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom

Inga fler liknande jobb tillgängliga