Bluestep Bank AB · Publicerad 16 feb

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!Är du intresserad av att jobba som Bolåneadministratör med start omgående? Nu söker vi tre Bolåneadministratörer till Bluestep Bank!

Om tjänsten

Som Bolåneadministratör kommer du att fungera som spindeln i nätet. Dina främsta uppgifter är att stötta bolånehandläggarna i bolåneprocessen och ge service utöver det vanliga till våra kunder. Du kommer att tillhöra ett team av bolånehandläggare på ca 3-6 personer. Arbetsuppgifterna kommer vara omväxlande och med tjänsten finns stora utvecklingsmöjligheter till att bli en Swedsec-licenserad bolånehandläggare.

Exempel på arbetsuppgifter är:
  • Ta emot och administrera inkommande kompletteringar från kunder.
  • Ta emot inkommande kundservicesamtal.
  • Inhämta information från olika myndigheter via telefon/mail.
  • Kontakta kund för att se till att kompletteringar är inskickade i tid.
  • Förberedande arbete inför tillträden.
Din profil

Vi söker dig som har en hög känsla för service. Vidare är du noggrann, strukturerad, ansvarsfull, initiativtagande, lyhörd och har en positiv utstrålning. Du gillar att ha många bollar i luften och att arbeta i ett högt tempo. I din roll kommer du att arbeta med att ta emot mycket information som du hanterar i interna system, vi ser därför att du har god datavana och har erfarenhet av att arbetat i olika system sen tidigare. Det är klart meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete från bankbranschen.

Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer. Du har utöver detta ett intresse att vara med och bidra till att vi har bra och kundvänliga processer, som vi ständigt utvecklar och förbättrar.

Arbetet förutsätter att du är bra på att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Intresserad?
Sök tjänsten genom att klicka på "ansök". Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet