Centric Professional · Publicerad 18 okt

Vi söker nu för kunds räkning en erfaren och duktig Incident och Problem Manager som gillar att ha mycket kundkontakt och ta ansvar för sitt arbete.

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos kund.

Arbetsuppgifter

Som Process Manager kommer du att arbeta med Incident och Problem Management enligt ITIL metoden. Du kommer att ingå i verksamhetens ATS Support grupp som utöver dig som Process Manager också består av en grupp med 2nd line servicetekniker som behjälper kunder att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. Rollen som Process Manager är ny inom ATS gruppen och du kommer ha stora möjligheter att forma och förbättra de processer som du agerar inom.

Incident Manager

I rollen som Incident Manager har du ett helhetsansvar för samtliga incidenter som ägs av ATS gruppen och du har även ett direkt ansvar för att driva Major Incidents.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
  • Bevaka och ansvara för framdrift i samtliga ärenden som ägs av ATS gruppen och säkerställa att ansvariga tekniker hanterar ärenden inom sina avtalade SLA-nivåer.
  • Ansvara för och driva Major Incidents och ta en sammanhållande roll för att säkerställa framdrift i dessa kritiska ärenden.
Du ansvarar för att informera och koordinera slutkundens olika intressenter (tex CXO:s, Incident Manager och tekniker) samt att koordinera och skapa en aktivitetsplan tillsammans med både kunden och dess leverantörstekniker som arbetar med ärendet.

I efterhand sammanställer du en incidentrapport om händelseförloppet och presenterar för eventuell intern styrgrupp och för slutkund.
  • Under kontorstid, 8-17, ansvara för och bemanna ATS Incident Managers telefonslinga och funktionsmaillåda.
  • Ansvara för att identifiera brister i processer och rutiner och ta fram och implementera ständiga förbättringar gällande incidenthanteringen.
Problem Manager

I rollen som Problem Manager ansvarar du för att identifiera rotorsaken till varför vissa typer av incidenter och eskaleringar uppstått och föreslår Corrective Actions för hur man säkerställer att den typen av incident eller eskalering aldrig inträffar igen.

I förekommande fall ansvarar du för att ta fram en problemrapport att presentera för intern styrgrupp och för slutkund.

Din profil och kvalifikationer

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll sedan tidigare i en Microsoftbaserad miljö. Andra goda egenskaper för att lyckas i rollen är att du är social, ambitiös och har en god förmåga att kommunicera med både kunder och kollegor.

Som person är du social och kommunikativ och har ett genuint intresse med att hjälpa användare samt känna ett stort engagemang och tar ansvar för sitt arbete. Du är lösningsorienterad och kan snabbt sätta dig in i olika problem och har god analytisk förmåga.

Krav
  • Certifiering inom ITIL Foundation v3.
  • Erfarenhet av arbete som Incident eller Problem Manager enligt ITIL
  • Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i situationer där ”det brinner” och behövs snabba beslut och handlingskraftighet
  • Behärska svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Erfarenhet av arbete med processförbättringar
  • Erfarenhet av att leda team
  • Fördjupande certifieringar inom ITIL
  • Erfarenhet av samarbete med Cisco som leverantör
Om kunden

Kunden är verksamma i sju länder i Norden och Baltikum, har 6 900 medarbetare och är den näst största IT-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Felipe Hallbeck på tfn: 0734-159377 eller felipe.hallbeck@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, service desk, servicedesk, second line, 2nd line, konsult, Consultant, IT technician, data, Stockholm.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 300 anställda i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Idag
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-Konsult

Inga fler liknande jobb tillgängliga