Ekonomi Klara Papper AB · Publicerad 6 okt

Din roll som junior redovisningskonsult hos oss innebär att du arbetar som redovisningsassistent i vårt affärsområde redovisning i ett team med erfarna kollegor. Du kommer att arbeta med ett par av våra kunduppdrag och sköta löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt betalningar. Du kommer också att delta i arbetet med månadsbokslut, rapportering, årsredovisningar och skattedeklarationer. Arbetet sker i våra egna lokaler på Kungsgatan, men även uppdrag med placering hos kund förekommer.

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 70 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Med det menar vi att vi erbjuder dig som anställd en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående.
Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal. Våra kontor ligger i Stockholm City och Östersund/Åre. Välkommen till KlaraPapper!


Din bakgrund
· Universitetsexamen eller annan eftergymnasial utbildning

· Ca 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet.

· Vana vid att arbeta med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och avstämningar samt deltagit i månadsbokslut.

· God vana av att arbeta i Excel

· Erfarenhet av Fortnox, Microsofit Dynamics NAV (Navision), 24
Seven Office eller annat webbaserat ekonomisystem är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är en trygg, öppen och social person och som gärna delar med dig av dina kunskaper, till såväl kunder som kollegor. Engagemang, nyfikenhet och positiv energi är andra egenskaper som vi värdesätter.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Erika Klatzkow, Valegro på tel 0704-121950. Är du intresserad av att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev och cv till erika.klatzkow@valegro.se, märk ansökan ”junior redovisningskonsult”. Vi hanterar ansökningar löpande.


ekonomiassistent redovisningsassistent redovisningskonsult financial accountant kundreskontra leverantörsreskontra redovisningsbyrå
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga