Vi söker nu för vår kund Securitas Sveriges räkning en operativ och strategisk redovisningschef. Om du vill axla en bred roll med stort ansvar i en internationell organisation kan detta vara tjänsten för dig. Som redovisningschef kommer du att leda och utveckla den svenska redovisningsavdelningen bestående av 6 personer. Du kommer att ha en nyckelroll i bolaget som befinner sig i ett spännande läge där det händer mycket. En stor del av rollen kommer innebära att utveckla en tydlig, transparent och effektiv redovisningsfunktion. Tjänsten är placerad vid Lindhagensplan och du rapporterar till CFO.
Arbetsbeskrivning:
Leda, fördela och utveckla redovisningsavdelningen bestående av sex medarbetare
Ansvar för att månads-, kvartals- och årsbokslut är korrekta och upprättas i tid ("äga balansräkningen")
Optimera, modernisera och automatisera företagets redovisningsrutiner och processer för att öka internkontroll och organisatorisk effektivitet
Ansvara för att bolagets årsredovisning och deklarationer
Vara uppdaterad på aktuella redovisningsfrågor för att kunna agera rådgivande inom ditt team och organisationen
Ha kontakt med interna kontakter såväl som externa intressenter som exempelvis revisorer och leverantörer
Underhålla och utveckla konsolideringssystemet
Profilbeskrivning:
Vi söker dig som har en akademisk examen i ekonomi / redovisning / företagsekonomi och har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll
Du har mycket goda kunskaper om aktuella redovisningsregler enligt K3, erfarenhet av IFRS anses meriterande
Erfarenhet av en personalledande befattning på ett medelstort till stort bolag
Erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet
Rollen kräver ett tydligt systemintresse och erfarenhet från systemimplementering anses meriterande
Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Låter det intressant? Ansvarig rekryteringskonsult för denna process är Johan Junggren på Finance Recruitment. Skicka din ansökan via vår hemsida på www.financerecruitment.se
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Finance Recruitment grundades 2014 av fyra seniora rekryteringskonsulter med en tanke - att bli det självklara valet vid rekryterings- och interimstillsättningar inom ekonomi, bank och finans i Stockholm. Genom att uteslutande arbeta med tjänster inom dessa områden kan vi kalla oss specialister vilket har medfört att vi fått våra kunders fulla förtroende.
Varje rekrytering är unik. För att kunna leverera bäst värde till våra kunder och kandidater har vi valt att dela upp vår organisation i fyra fokusområden:
Ekonomi och redovisning
Chefer och specialister
Bank, finans och försäkring
Interimskonsulter
Med marknadens starkaste nätverk och ett tydligt fokus inom vårt specialistområde har vi erfarenheten och kunskapen som krävs för att säkerställa att rätt kandidat tillsätts rätt uppdrag.