Gazella AB · Publicerad 28 dec 2020

Gazella rekryterar nu en CFO till till EasyAccess, som erbjuder ett dynamiskt sätt att ge access till familj och/eller tredjepart med hjälp av biometriska och elektroniska lås- och säkerhetssystem. Bolaget har ambitiösa tillväxtambitioner framgent och har nyligen förvärvats av RCO Security. I rollen som CFO stödjer man CEO och ledningsgrupp med affärsuppföljning och verksamhetsanalys över flera verksamhetsområden och länder. Vidare är man ansvarig för koncernens ekonomistyrning som bl.a. inkluderar managementrapportering, prognostisering samt budget- och affärsplansprocess. I dagsläget finns ingen ekonomiavdelning då redovisningen är outsourcad till extern leverantör och det är CFO:ns uppgift att bygga upp rutiner och struktur för rapportering och prognostisering för bolagets tre marknader i Sverige, Norge och Danmark. I denna roll rapporterar du till CEO. Huvudägare till bolaget är en svensk koncern.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag!

Vad EasyAccess erbjuder dig
EasyAccess befinner sig på en spännande tillväxtresa, vilket även ger dig möjligheten att vara med och påverka såväl arbetssätt som arbetsmiljö. I denna roll kommer du även vara delaktig i beslutstagande som ligger till grund för strategiska och verksamhetskritiska beslut. CFO-rollen är placerad i centrala Stockholm tillsammans med bolagets VD.

Din utmaning
  • Ansvarig för implementering av effektiva ekonomistyrningsprocesser som månadsrapport, prognoser, budget och affärsplan.
  • Löpande verksamhetsanalys av koncernens samtliga verksamheter, vilket bl.a. inkluderar uppföljning av försäljning, lönsamhet och kassaflöde samt identifiering av åtgärder som bidrar till ökad intern effektivitet.
  • Aktivt deltagande i strategiska projekt och initiativ så som eventuella etableringar på nya marknader, prisstrategi, bruttomarginalsinitiativ etc.
  • Ansvarig för koordinering av koncernens legala redovisning samt kontakt med externa intressenter.
  • Förvalta externa och interna krav på corporate governence, vilket bl.a. omfattar genomförande av bolagstämmor, styrelsemöten och rapportering till ägare.
  • Deltagande i uppbyggnad av koncernens BI-stöd och KPI-uppföljning.
  • Ansvar för uppbyggnad av processer och strukturer kring redovisning, rapportering, prissättning, rabattsatser, etc.
Erfarenhet
För denna tjänst söker vi dig med en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande, med minst fem års dokumenterad erfarenhet från relevanta positioner. Vi ser gärna att du har arbetat i en medelstor organisation i en bred roll där du har arbetat såväl nära organisationen som stöttat ledning och beslutsfattare. God förståelse kring finansiella samband är en förutsättning, antingen från en linjeroll som exempelvis controller eller en relevant konsultbakgrund. Erfarenhet från bolag som genomgått en tillväxtresa är meriterande. Vidare har du har bred erfarenhet av att hantera stora datamängder och mycket god kommunikativ förmåga av att förmedla ekonomisk information, vilket i sin tur ställer krav på goda kunskaper i Excel och Powerpoint. Därutöver krävs det att du har professionella färdigheter i svenska och engelska, både skriftligen och muntligen.

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har en prestigelös och lösningsorienterad attityd samt en förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågeställningar och projekt. För att trivas i rollen krävs att du har ett helhetstänk för ekonomiska samband samt att du kan se projekt ur en bred synvinkel. Du har hög integritet samt en bra förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du har lätt för att hantera flera kontaktytor och är effektiv i ditt sätt att kommunicera.

EasyAccess
EasyAccess grundades i Norge 2009 och är en ledande aktör inom smarta lås för privatbostäder i Norge och Danmark. Under hösten 2020 förvärvade RCO Security AB en majoritet i bolaget, vilket positionerar bolaget för ytterligare tillväxt på den nordiska marknaden. Marknaden för smarta lås är ett spännande segment inom proptech som ser en allt snabbare tillväxt i och med en ökad digitaliserad. Fokus ligger på design och kvalitet och alla produkter är speciellt utvecklade för den skandinaviska marknadens förutsättningar. Bolaget erbjuder en dynamisk roll med stort inflytande i ett tillväxtbolag. Företaget har totalt 11 anställda i Norge och Danmark och företaget planerar nu öka tillväxttakten och växla upp organisationen.

Ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Ansök via knappen nedan! I den här rekryteringen samarbetar företaget med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta John Hagtorn (john.hagtorn@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Gazella strävar efter att vara den givna konsult- och rekryteringspartnern inom ekonomi och finans. Vi hyr ut och rekryterar till bade stora och sma foretag inom alla olika branscher, fokuserat pa Stockholm med omnejd. Våra nytänkande och engagerade medarbetare har själva lång operationell erfarenhet eller bakgrund inom ekonomi eller personal och arbetar i mindre team, specialiserade på olika roller. Det gör att vi har god förståelse för alla tjänster, på alla olika nivåer inom ekonomifunktionen. Vi hittar briljanta och presterande ekonomer! Gazellas familjära personalkultur, vårt stora engagemang för att upprätthålla kontakten med våra kandidater samt ett skräddarsytt searchverktyg, bidrar till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
19 feb 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga