Hemfrid i Sverige AB · Publicerad 6 sept

Ansvarsområde

Som områdeschef med kundansvar har du en nyckelroll. Du har hand om all kundkontakt och kundnöjdhet för ett av Hemfrids områden i Stockholm. I din roll har du budget- och resultatansvar samt merförsäljningsmål att jobba efter. Du arbetsleder två kollegor som i sin tur har personalansvar för ca 30 medarbetare vardera och du rapporterar direkt till Regionchef. Du bidrar med en servicekänsla utöver det vanliga och positiv glad attityd, din inställning är att ingenting är omöjligt och problem är till för att lösas. Du gillar att jobba i team och att nå bra resultat.

Vi erbjuder

Ett lärorikt jobb som utvecklar dig i arbetsledning och att jobba med långsiktiga nära kundrelationer. Vi erbjuder en roll i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och aldrig står stilla. Därmed finns det många utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som för medarbetarna. Hemfrid är ett värderingstyrt företag där hållbarhet är en viktig utgångspunkt i vår affär. Vi vill bidra med både miljömässig och social hållbarhet och jobbar mycket med bland annat integrationsfrågor. Vi har medarbetare från hela världen och har en arbetsplats med stor mångfald.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet och har jobbat med sälj och/eller kundservicearbete tidigare. Du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Akademisk utbildning inom ekonomi är meriterande, likaså praktisk erfarenhet av att vara ledare, gärna inom hotell/event eller annan liknande bransch där du arbetar nära kunden. Körkort är ett krav i tjänsten.

Personlighet

Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och gillar utmaningar. Du är självständig med ett starkt fokus på att ge våra kunder bästa service. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och har ett engagemang för att tillgodose våra kunders önskemål. Samtidigt är du duktig på att peppa dina medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och du bidra med en god stämning på kontoret.

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som en enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 000 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, trädgårdshjälp och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft.

Hemfrid är ett entreprenörsdrivet företag som har varit med och utvecklat en helt ny bransch inom hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och har många nya projekt och utmaningar framför oss. Vi söker dig som vill vara med på en spännande utvecklingsresa och bidra till att Hemfrid blir ett serviceföretag i framkant.
+ Läs mer om jobbet