Hemfrid · Publicerad 11 dec 2019

Vår tillväxtresa fortsätter och vi rekryterar just nu nya kollegor inför år 2020!

Vi söker vår nästa Bemanningschef för start Q1 2020.
Som bemanningschef på Hemfrid får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö i ett starkt och framgångsrikt bolag. Nu växer vi ytterligare och söker fler bemanningschefer som vill vara med och utveckla Hemfrid.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningschef söker vi dig som har erfarenhet av en ledarskapsroll med övergripande personalansvar samt trivs med ett operativt arbete med hög arbetsintensitet. I din roll har du ett personalansvar för ca. 40 hemfridare (städare). Din personal arbetar ute hos våra kunder, så mycket av den dagliga kontakten sker via samtal och sms då du arbetar från vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm. I din tjänst är du dock även ute på fältet och träffar din personal regelbundet utöver de personalaktiviteter och möten som sker från kontoret. Du rapporterar till områdeschef som är kundansvarig för de kunder som din personal arbetar hos, tillsammans med områdeschef arbetar ni mot måltal så som omsättning, TB1, kundavslut och sjukfrånvaro.

En stor del av din tjänst innebär även personalplanering genom schemaläggning på kort och lång sikt. Du startar din arbetsdag med varierande arbetsuppgifter så som att ersätta vakanser på grund av frånvaro, kommunicera ut nya städuppdrag till din personal och informera våra kunder kring eventuella förändringar. På lång sikt kommer du planera semestrar, planera in din personal hos nya kunder och se till att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde. Tillsammans arbetar hela teamet mot att leverera en kundupplevelse i världsklass.

Vi letar efter dig som

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad, målinriktad och strukturerad.

Utöver detta ser vi gärna att du har:
  • God erfarenhet från servicebranschen
  • Erfarenhet från en ledarskapsroll med personalansvar
  • Vill jobba på ett dynamiskt företag under tillväxt
  • Har hög integritet, är flexibel, positiv och en "doer"
  • Meriterande om du besitter en eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap, management, ekonomi eller motsvarande
Vi erbjuder
  • Självständigt och utvecklande arbete där du får driva ditt team till framgång
  • Personlig utveckling i service och ledarskap
  • En mångkulturell organisation som verkar i en spännande bransch
  • Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta hushållsnära tjänster till nästa nivå
  • Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning
Vi tror på Kunskap, Innovation och Flexibilitet - för dig som anställd och för våra kunder. På Hemfrid är vi stolta över att ha en kvalitets- och servicekultur i världsklass!


Övrig information


Tjänsten förväntas tillsättas med start Q1 2020. Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 07-16. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget på Södermalm.


Ansökan


Låter den här tjänsten som något för dig? Då tycker vi att du ska söka redan idag! Rekryteringsprocessen pågår löpande till dess att vi tillsatt tjänsten.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Natalia Dusant, Rekryteringsansvarig: natalia.dusant@hemfrid.se / 08-555 941 06.

Välkommen till Hemfrid!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
28 dec 2019
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Personalchef
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga