ID Entity · Publicerad 26 aug

Är du en kvalificerad assistent som kommer till din rätt när du får jobba självständigt och proaktivt i en internationell miljö där den ena dagen aldrig är den andra lik? Drivs du att jobba i ett sammansvetsat team som har inställningen att ingenting är omöjligt. Då kan du vara den nästa Executive Assistant som vår kund söker!

Vår kund erbjuder dig möjligheten att jobba på ett bolag i tillväxt, och i en omväxlande roll med assisterande uppgifter på högsta professionella nivå. Du kommer att bli en viktig del i ett assistentteam men självständigt bedriva ditt arbete gentemot några av vår kunds Investment Professionals.

I rollen som Executive Assistant kommer du att arbeta affärsnära genom att assistera ett antal Investment Professionals med olika administrativa sysslor för att på bästa sätt effektivisera deras dagar och bidra till verksamheten. Du kommer att ha helhetsansvar för kalenderplanering, inboxhantering, koordinera interna och externa mötesbokningar, researrangemang, administrera reseräkningar. I rollen ingår också att bedriva research på olika bolag och att skapa och redigera presentationsmaterial i Powerpoint. Därför tror vi att du har ett affärsintresse och gärna vill lära dig om Private Equity. I rollen ingår också planering av events och middagar där din sociala kompetens och goda koordineringsförmåga kommer väl till pass. Hos vår kund värdesätts supportrollen och de anställda uppmuntras till utveckling och att ta egna initiativ.

Som person är du en utpräglad lagspelare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och människor. Du har en professionell attityd där problemlösning är en del av utmaningen. För att passa in i kulturen har du ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt och vill bidra till en god stämning på kontoret. Dina tidigare erfarenheter har gett dig en god koordineringsförmåga och du trivs med att arbeta i högt tempo där teamets behov styr din arbetsdag, vilket ställer höga krav på god problemlösningsförmåga.

Vi letar efter dig som har akademisk examen inom administration, ekonomi eller språk. Du har arbetat minst 3-5 år som kvalificerad assistent, helst i en internationell miljö och gärna i bolag inom finans eller - managementkonsultbranschen. Vidare är du van att arbeta med Office-paketet och har du erfarenhet av att bedriva research är meriterande. Du är van att uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i hjärtat av Stockholm.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 7.e oktober 2016, men kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB. För mer information om tjänsten kontakta Malin Ruhn Gibeck 0766-43 34 53 malin.ruhn.gibeck@id-entity.se

ID Entity är ett konsultföretag i framkant inom Human Resources. Vi strävar efter att arbeta långsiktigt med våra kunder i olika faser och blir därmed ett kvalificerat bollplank i hela HR processen. ID Entitys konsulter har ett starkt engagemang i sina kunduppdrag och lägger stor vikt vid att arbeta såväl kvalitativt som effektivt och snabbt.

Våra främsta kännetecken är Engagemang, Professionalism och Affärsmässighet.

Välkommen till ID Entity
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga