Intertek · Publicerad 5 dec

Till Intertek söker vi nu en Projektkoordinator. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på 6 månader och önskad start för uppdraget är omgående. Du kommer arbeta på Interteks kontor i Kista.

Ditt uppdrag
Som Koordinator kommer du till en början att arbeta administrativt i projektform men där du med tiden kommer att arbeta med mer komplexa uppdrag där du analyserar, genomför research och kommunicerar produktkrav till Interteks kunder för att hjälpa till med marknadstillträde globalt. Redan från start kommer tjänsten att innefatta breda kontaktytor där du kommer att vara i kontakt med kollegor, internationella kunder, leverantörer och certifieringsorgan över hela världen. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
  • Arbeta och ansvara för parallella projekt av varierande karaktär och produkter
  • Sammanställa och granska dokument, ta in offerter, lägga beställningar samt handlägga certifieringsansökningar
  • Genomföra research och samla in underlag gällande regulatoriska krav som gäller för produkter på olika marknader
  • Ha daglig kontakt med globala kunder och myndigheter både per mail och telefon
  • Delta på möten med projektledare, ingenjörer och kunder
Din Bakgrund
För att axlar rollen anser vi det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, alt har ett tekniskt intresse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och kundkontakt.

Som person är du självgående och är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Genom en god arbetsmetodik arbetar du noggrant och analytiskt samtidigt som att du är flexibel och kan anpassa dig efter snabba förändringar. Du är kommunikativ och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem självständigt. Det är meriterande, men ej ett krav om du har erfarenhet av regulatoriska krav för elektriska produkter och/eller kännedom om globala provnings- och certifieringssystem.

Intertek erbjuder dig
Du välkomnas till ett företag med ett öppet och prestigelöst arbetsklimat samt till ett kompetent team som idag består av åtta personer som är experter på de krav, regler och direktiv som reglerar marknaden inom de flesta branscher världen över.

Interteks avdelning Global Market Access hjälper internationella företag genom utrednings- och researcharbete att få ut sina produkter på den globala marknaden. Nu fortsätter teamet att växa och letar därför just nu efter två nya kollegor!

När du blir en av ossSom konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist (clara.forsberg@thepace.se) och Marie Bodén (marie.boden@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
14 dec
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator

Inga fler liknande jobb tillgängliga