Länsförsäkringar · Publicerad Igår 11:15

Motiveras du av administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du alltid vill utvecklas? Då har vi rollen för dig! Vi erbjuder dig som senior handläggare finansbackoffice en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Vi strävar ständigt efter att förbättra vårt arbetssätt och våra processer. Problemlösning hör till vardagen, vilket vi lyckas väldigt bra med tack vare ett eget driv, en nyfiken inställning och ett gott team-work.

Om jobbet
Som handläggare finansbackoffice kommer du tillsammans med dina kollegor hantera den administrativa hanteringen av Finansavdelningens finansiella transaktioner som avser både Länsförsäkringar Bank och Hypotek.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
  • Avstämning och affärsavveckling av finansiella transaktioner
  • Emissionshantering av räntebärande värdepapper
  • Hantering av säkerheter (CSA, VM, IM samt panter)
  • Kontoavstämningar
  • Static Data
  • Rapportering (EMIR, SFTR, MiFIR)
  • Bokföring
Du kommer även ingå i en rad olika projekt, de flesta regelverksdrivna.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är håller deadlines och ständigt leverarar god kvalité. Struktur i kombination med hög service gör oss professionella.

Hos oss får du en spännande och utvecklande tjänst med trevliga medarbetare och ett utrymme för egna initiativ. Vi eftersträvar en positiv arbetsmiljö där man trivs och känner sig motiverad.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat som administrativ handläggare av finansiella transaktioner på en bank eller finansavdelning. Du har kunskap om olika finansiella instrument, framförallt räntebärande värdepapper samt ränteswapar, och vet hur dessa affärsavvecklas. Du behöverha goda kunskaper i det engelska språket.

Vi söker dig som tidigare hanterat bekräftelser och settlement via Euroclear (VPC) och/eller SWIFT. Vi ser gärna att du har arbetat i systemen Wall Street Suite, MarkitWire, SEB C&I Online och TriResolve/Margin. Relevant högskoleutbildning är meriterande.

Du har ett professionellt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt till ditt arbete. Du har ett starkt självledarskap och trivs i att arbeta tillsammans med andra och delar gärna din kompetens vidare. Du är utåtriktad och trivs i en föränderlig miljö.

Ditt arbetssätt präglas av att du är proaktiv, lösningsfokuserad och engagerad i ditt arbete, och du ser problem som utmaningar. Dessutom arbetar du effektivt, noggrant och ansvarsfullt.

Om oss
Vi har länsförsäkringsbolagens uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, utvecklingsarbete och ge service inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Vi är en ansvarsfull och attraktiv arbetsgivare som främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur och tydliga värderingar bidra till att attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Vi är en lärande organisation med stark tilltro till självledarskap. Tycker du om att leda dig själv och utveckla din fulla potential kommer du att trivas hos oss. Vi arbetar aktivt med mångfald och inkludering.

Länsförsäkringar Bank är ett dotterbolag till Länsförsäkringar AB. Finansavdelningens huvuduppgift är att svara för Affärsenhet Banks kapitalanskaffning samt att säkerställa bankens likviditet. Gruppen Treasury Operations är en del av Finansavdelningen och består av tio medarbetare, uppdelade i tre områden: Finansbackoffice, Clearingen och Middle Office. Det är till Finansbackoffice vi nu söker en medarbetare.

Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga