Link Logistics A/S · Publicerad 26 mars 2020

Link Logistics söker en erfaren och energisk säljare med ansvar för att driva våra komplexa logistiklösningar mot kunder inom såväl B2B som B2C segmentet. Vi erbjuder spännande möjligheter för en ambitiös och professionell säljare med entreprenörsanda som vill vara med att bygga upp en stark marknadsposition i Sverige för Link Logistics, Nordens ledande logistikbroker. Du är självständig och brinner för att utveckla och skapa tillväxt i verksamheten, ser möjligheter och vill utmana de vanliga arbetssätten i kurir-, transport- och logistikbranschen. Vi är på jakt efter en professionell säljare som har goda relationer till ledande företag i Stockholm och Göteborg/Borås området. Du har erfarenhet från kurir-, transport- eller logistikbranschen och framgångsrik bakgrund inom kommersiell B2B – och B2C försäljning, med god förståelse för den svenska kurir- och logistikmarknaden, samt god förståelse och inblick i den alltmer växande E-commerce marknaden. Du rapporterar direkt till vår svenska säljchef.

Dina viktigaste arbetsuppgifter är:
  • Bygga upp en säljpipeline och en kundportfölj.
  • Ta fram säljupplägg, kunderbjudanden och kontraktsförslag till kunder.
  • Löpande kundkontakt, kundlojalitet och merförsäljning till befintliga kunder.
  • Rapportera i Salesforce kring säljpipeline, leadgenerering, erbjudanden och merförsäljning.
  • Ta fram säljbudget i samarbete med Link Logistics svenska säljchef.
Din profil:
  • Du är tävlingsinriktad och har minst 5 års relevant säljerfarenhet inom kurir-/transportbranschen.
  • Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av B2B – samt B2C/warehouse lösningar, erfarenhet och god inblick i E-commerce branschen, samt erfarenhet av att utveckla och skapa tillväxt på en avdelning/i ett företag.
  • Erfarenhet av att med personliga kontakter förvalta seniorkunder från många olika branscher.
  • Du trivs i en fri och ansvarstagande roll, är självgående och van att leverera mot tuffa säljmål.
  • Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat.
  • Du är van vid att arbeta i CRM-system, gärna Salesforce.
  • Du tar dig gärna an och löser problem när de uppstår – också utanför ditt eget ansvarsområde.
  • Erfarenhet av att arbeta med andra Skandinaviska länder är ett plus.
  • Kunskap om olika IT plattformar (t ex Specter, Centra, Webshipper osv) är ett stort plus.
Vi erbjuder: En professionell arbetsmiljö där du är omgiven av kompetenta och hjälpsamma kolleger. Goda möjligheter till säljträning och personlig utveckling. Sjukförsäkring och pension.
Lön (fast och rörlig del) utifrån kvalifikationer. Din arbetsplats är vårt kontor i Mölnlycke alternativt Arlandastad. Arbetstiden är 40 timmar i veckan.

Tillträder:
Tjänsten ska tillsättas under våren 2020.

Kontakt:
Har du frågor är du välkommen att ringa Sales Manager Fredrik Jörgensen på telefon 0733-339771. Varje ansökan och förfrågan behandlas konfidentiellt.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Link Logistics skräddarsyr transportlösningar med hjälp av världens ledande transportföretag. Vi är en global och oberoende logistiklänk som ser till att kundernas försändelser snabbt och säkert når sina destinationer i tid – alltid med hjälp av innovativ teknik. Ryggraden i våra tjänster är engagerade och motiverade medarbetare, femstjärnig kundservice, den senaste tekniken och vårt nätverk av handplockade danska, svenska och globala partners. Du blir del av ett engagerat team bestående av 6 medarbetare i Göteborg, 3 i Stockholm och 70 i Danmark. Vi värdesätter en hög kund- och medarbetarnöjdhet. Vi har skapat en glad, positiv och resultatinriktad kultur med en ungdomlig och avslappnad umgängeston och korta beslutsvägar.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
18 maj 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga