Logiq Sweden AB · Publicerad 9 aug



Vill du vara med och digitalisera byggbranschen? Är du bra på att förstå och hantera komplexa applikationer? Vill du jobba brett med utveckling, underhåll och support i ett mindre bolag med en mycket spännande utvecklingsresa framför sig?

Vi söker nu en medarbetare till en ny roll som Systemspecialist. Du kommer att rapportera till vår CTO och vara placerad på vårt fina kontor på Wallingatan på promenadavstånd från Stockholm Central.

Om Tjänsten
Affärsområdet Finfo är en del av Logiq Sweden AB och fungerar som det samordnande navet mellan leverantörer och handlare inom byggmaterialhandeln. Finfo hanterar utväxling av produktinformation på ett kvalitativt och säkert sätt i ett och samma flöde. På så sätt slipper inblandade parter att enskilt hantera utbytet av artikel-, pris- och produktinformation med varandra. Ett upplägg som både sparar tid och pengar. Logiq sköter primärt drift och utveckling internt genom vårt huvudkontor i Halden, Norge.

Som Systemspecialist ansvarar du tillsammans med vår CTO för att alla Finfos applikationer, kundriktade och interna, är i toppform och ständigt utvecklas. I korthet innebär din roll att se till att saker och ting flyter på och fungerar som det ska. Du rapporterar till vår CTO och arbetar i nära samarbete med vår support samt vår utvecklingsavdelning i norska Halden.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
  • Utveckling och underhåll av Finfos applikationer
  • Framtagning av specifikationer till Logiqs utvecklingsavdelning
  • Testning av ny funktionalitet
  • Översättning av funktionsönskemål från kollegor och kunder till IT-utveckling
  • 2nd line support till kunder och kollegor
  • Vi har stor möjlighet att anpassa rollen efter dina kunskaper, intressen och tidigare erfarenheter.
Kvalifikationer
Du har en bra förmåga att förstå och hantera komplexa produkter. Du jobbar organiserat och förstår vikten av bra dokumentation. Du är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs även om det är arbetsuppgifter som ligger utanför ditt direkta ansvarsområde.

Som tidigare nämnt har vi god möjlighet att anpassa rollen efter dina kunskaper, intressen och erfarenheter. Med fördel har du tidigare jobbat med att hantera stora mängder data/master data management, har god vana av testning, Quality Assurance och är en duktig kravställare. Tidigare erfarenhet av programmering (SQL och Visual Basic) är meriterande, liksom erfarenhet av PIM-lösningar.

Logiq Sweden AB är ett mindre bolag där vi hjälper till och stödjer varandra när det behövs- även om det innebär att du ibland även behöver ta hand om arbetsuppgifter som ligger utanför ditt vanliga område. För att trivas i denna rollen så är du strukturerad, självständig och prestigelös. Du tycker om att hitta lösningar och att ge support.

Rollen ger dig stora möjligheter att ta mycket ansvar och att utvecklas snabbt inom alla delar av systemutveckling och underhåll.

Ansökan
Tycker du att detta låter spännande så hoppas vi att du söker tjänsten. Sök tjänsten genom att klicka på "Sök tjänst" och bifoga CV och personligt brev. Vi håller intervjuer löpande så vi rekommenderar att du söker omgående, dock senast 2018-10-09.

För mer information gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Björn Jonasson på bjorn.jonasson@roirekrytering.se eller 0709-261 227.

För specifika frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Troels Hansen VD för Logiq Sweden AB på troels.hansen@logiq.se.

Om Logiq Sweden AB och Finfo
Logiq Sweden AB består av två affärsområden. Affärsområdet Finfo fungerar som det samordnande navet mellan leverantörer och handlare inom byggmaterialhandeln. Finfo hanterar utväxling av produktinformation på ett kvalitativt och säkert sätt i ett och samma flöde. På så sätt slipper inblandade parter att enskilt hantera utbytet av artikel-, pris- och produktinformation med varandra. Ett upplägg som både sparar tid och pengar.

Affärsområdet Logiq levererar molnbaserade lösningar för hantering av affärskritiska data mellan kunder och deras handelspartners. Vi överför i dag elektroniska fakturor, ordrar, bekräftelser, kataloginformation och besläktade affärsdokument i ett globalt nätverk som omfattar mer än 100 000 företag. Vi är betrodd leverantör till över 2 300 kunder för distribution av fakturor värda mer än 200 miljarder NOK årligen.

Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Halden med totalt 55 stycken anställda. Sedan 2009 har företaget haft en stabil organisk tillväxt och ska innan 2019 nå en omsättning på 100 miljoner kr.

För mer information om Finfo och våra tjänster gå gärna in på vår hemsida: www.finfo.se
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
7 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga