MIAB AB · Publicerad 6 okt 2021

Vill du representera Sveriges största inom branschen familjeägda bolag? Ett tjänsteföretag inom Facility management, städ och kontorstjänster. MIAB har siktet inställt på fortsatt tillväxt! Vi söker en affärsman/kvinna som vill vara med och driva fortsatt framgång inom säljorganisationen.
I rollen som säljare kommer du att representera och sälja MIABs hela tjänsteutbud med fokus på både B2P affären och B2B affären. Dina kunder är kommunala bolag och myndigheter samt kommersiella verksamheter. Du kommer att ansvara för att driva nyförsäljning mot nya och befintliga kunder och ansvara för hela upphandlingsförfarandet.

Om tjänsten:
Vi söker nu en strategisk, resultatinriktad och framgångsrik säljare som brinner för att göra affärer samt har en gedigen erfarenhet av kalkylering från vår bransch. Ditt uppdrag blir att sälja vårt erbjudande inom B2B samt att projektleda/genomföra dina anbud från start till mål för B2P. I din portfölj har du hela MIAB koncernens utbud. Du ska skapa, upprätthålla och utveckla kontakter och ansvar för nykundsbearbetning inom ditt primära kundsegment, du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut. Du ska planera, initiera och genomföra projekt framgångsrikt.

Om dig:
För att vara en framgångsrik säljare och lyckas hos oss på MIAB är du en utpräglad affärsman/kvinna med ett starkt kommersiellt driv. Du triggas av att stänga affärer. Du är van vid att arbeta strukturerat och självständigt och du vet att bakom grymma resultat ligger hårt arbete och en vinnarmentalitet. Du är snabb, lösningsorienterad, en stark förhandlare och god kommunikatör. Du sätter stolthet i att ha långsiktiga relationer och är därför öppen och lyhörd inför dina kunders behov. I arbetsuppgifterna ingår även samarbete med drift för att kunna skapa positiva och välfungerande uppstarter för kund och medarbetare

Din bakgrund:
  • Minst tre års erfarenhet av utesälj/account management B2B samt inom den offentliga sektorn.
  • Erfarenhet av LOU.
  • Erfarenhet av att driva hela säljprocessen och har med framgång byggt din egen kundportfölj.
  • Du trivs i en säljkultur där egna initiativ och hög affärsmässighet premieras.
  • Erfarenhet av att driva egna projekt stort som smått.
  • Vana av att arbeta med CRM.
  • Goda officekunskaper gällande excell och powerpoint i främsta hand.
  • Flytande i tal och skrift, svenska såväl som engelska.
  • Akademisk utbildning universitet, IHM eller motsvarande är meriterande
  • Extra språk utöver svenska och engelska är meriterande
  • Behärskar kalkylering inom hela vårt tjänsteutbud
Vidare är du ivrig att utvecklas i din säljroll och du delar gärna med dig av dina kunskaper och bidrar med positiv energi. Du sporras av möjligheten att påverka din egen lön och styra din arbetsdag.

Kommer du från en bakgrund inom städbranschen eller FM branschen ser vi det som väldigt meriterande.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Cecilia Lallerman. Önskas ytterligare information når du Cecilia på 076-0001809
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga