Match Recruitment Group AB · Publicerad 21 sept

Vår kund

Vår kund är ett av Sveriges största företag. De behöver nu en Interim Löneekonom med start i slutet av Augusti. Uppdraget pågår i 11 månader. Du blir anställd i MRGs konsultverksamhet.

Arbetsbeskrivning
  • lön & HR Administration med ansvar för hela löneprocessen.
  • administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor.
  • upprätta anställningsavtal, avstämningar av konton, HR statistik och diverse rapportering, support till chefer och medarbetare bl a i generella frågor kring anställningsvillkor.

Vem söker vi?
  • Löneekonom/annan löneutbildning
  • HR Administration
  • praktiskt löne/HR administrativt arbete i minst 3-5 år
  • helst SAP och Microsoft Office-paketet
  • gärna någon form av ansvarsroll/samordnare eller liknande
  • mycket noggrann, strukturerad, Kunna organisera, serviceinriktad, positiv, engagerad. Gärna en person som i en förlängning kan tänka sig att bli en samordnare för gruppen om det skulle bli aktuellt. Personen kommer dock fortfarande att arbeta operativt även ifall den samordnande rollen blir aktuell.
  • Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift

Din ansökan

Vår kund samarbetar med MRG i denna rekrytering. Ansök med CV och cover letter på www.mrgsweden.se Tord Lindstedt är ansvarig konsult och nås på 08-515 14 171.
+ Läs mer om jobbet