Placera Personal AB · Publicerad 23 sept

Vi söker för uppdrag hos kund i city en duktig ekonomiassisten inom leverantörsreskontra med kunskap i Palette.

Tjänsten
Vår kund är värdsledande inom sin bransch och sitter i trevliga lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig initialt till mitten av december med möjlighet till förlängning en till två månader.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent har du följande arbetsuppgifter:
  • Superuser/självständigt administrationsansvar för elektronisk leverantörsreskontra (Palette) inklusive:
    • Underhåll av systemstrukturen för kontering såsom definition/registrering av korrekta fakturaflöden etc
    • Dirigering av fakturor till rätt beställare
    • Fakturakontroll/avvikelsehantering när någon faktura hamnat/scannats fel
    • Guidning/training i systemet för nyanställda
    • Kontaktperson mot driftspartner och scanningcenter
    • Kontaktperson för leverantörer
    • Stängning av leverantörsreskontran
  • Betalning av leverantörsfakturor med bankfil och manuellt

  • Avstämning av bankkonton

  • Omvalutering av leverantörreskontrakonto med kontoavstämning

  • Underhåll av anläggningsregister med kontoavstämning

  • Statistik till SCB
Kvalifikationer
För att passa till tjänsten ser vi gärna att du har följande erfarenheter:
  • Några års erfarenhet av leverantörsreskontra
  • Erfarenhet av Palette
  • Kunskaper av VISMA är meriterande
Som person ser vi att du är ordningssam, strukturerad och har en hög servicenivå. Du är driven, har en bra inställning och hugger i där det behövs.

Om du är intresserad av tjänsten som ekonomiassistent tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Palette, Visma
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget